Wprowadzona przed dwoma miesiącami na rynek telefonii komórkowej nowa marka Heyah jest już rozpoznawana przez ponad połowę dorosłych Polaków (51%) – wynika z badania TNS Telecoms Indem, przeprowadzonego w kwietniu 2004 roku przez TNS OBOP. Z badania wynika również, że markę Heyah znają przede wszystkim ludzie młodzi.
W grupie osób w wieku 15 – 29 lat jest to aż 79%, podczas gdy wśród osób 30-letnich i starszych – 39%. Ponadto wskaźnik znajomości Heyah jest wyższy w dużych miastach (gdzie jest rozpoznawany przez 3/4 badanych), niż wśród mieszkańców wsi i małych miasteczek (42%).
Wskaźniki znajomości Heyah nadal pozostają niższe, niż pozostałych operatorów. Uwzględniając jednak krótką obecność tej marki na rynku, dystans do konkurentów w grupie docelowej Heyah jest niewielki.
Uzyskany wynik jest z pewnością rezultatem intensywnej kampanii reklamowej, kierowanej zwłaszcza do młodzieży z wielkich miast. Według oficjalnych cenników stacji, telewizyjna kampania reklamowa marki Heyah pochłonęła 11 mln złotych (okres od 6.03.2004 do 16.05.2004) z czego najwięcej przypadło stacji TVN – 3,7 mln złotych oraz Polsatowi – 3,3 mln złotych. Koszty kampanii w TVP1 i TVP2 szacuje się na 2,4 mln złotych.
Warto dodać, że aż 96% widzów w grupie wszyscy powyżej 4 roku życia widziało przynajmniej jeden spot reklamowy tej kampanii, a jeden widz obejrzał średnio 44 reklamówki Heyah (dane z panelu telemetrycznego TNS OBOP).
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP w kwietniu 2004 roku na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W kwietniu zrealizowano 1004 wywiady.