Firma Apple ogłosiła dziś, że z jej rewolucyjnego serwisu App Store klienci pobrali już ponad 50 miliardów aplikacji*. W każdej sekundzie klienci pobierają z App Store ponad 800 aplikacji, co daje ponad dwa miliardy aplikacji miesięcznie. 50-miliardową aplikacją okazała się Say the Same Thing firmy Space Inch, LLC. Pobrał ją Brandon Ashmore z Mentor w Ohio (USA), który w związku ze swoim udziałem w tym doniosłym wydarzeniu otrzymał kartę upominkową App Store o wartości 10 000 USD.
– Apple pragnie podziękować naszym wspaniałym klientom i twórcom oprogramowania, dzięki którym możliwe było osiągnięcie rekordowej liczby 50 miliardów pobrań — powiedział Eddy Cue, wiceprezes Apple ds. oprogramowania i usług internetowych. –Serwis App Store całkowicie zmienił sposób korzystania z urządzeń mobilnych i stał się centrum niezwykle aktywnego ekosystemu aplikacji, w którym twórcy oprogramowania sprzedali już aplikacje za ponad dziewięć miliardów dolarów. Czasem nam samym trudno jest uwierzyć, że liczby te osiągnęliśmy w ciągu niecałych pięciu lat.
App Store został uruchomiony w lipcu 2008 roku i zawierał wówczas 500 aplikacji. Od tamtego czasu niezwykle aktywna społeczność twórców oprogramowania tworzy dla iPhone’a, iPada i iPod touch aplikacje przeznaczone do niemal wszystkich zastosowań, jakie tylko można sobie wyobrazić.
– Olbrzymi sukces, jaki odnieśliśmy w App Store już w 2008 roku, był dla nas wielkim i pozytywnym zaskoczeniem — powiedział Rich Riley, dyrektor generalny firmy Shazam. – A po prawie pięciu latach nadal jesteśmy pod wrażeniem powodzenia, jakim Shazam cieszy się wśród użytkowników iPhone’ów i iPadów. Dzięki App Store możemy w prosty sposób udostępniać użytkownikom uaktualnienia pełne nowych, wspaniałych funkcji, oraz ułatwić nowym użytkownikom odkrywanie i pobieranie Shazam.
– Nasza firma powstała w roku 2008 jako przedsięwzięcie trójki przyjaciół zainteresowanych tworzeniem aplikacji edukacyjnych dla własnych dzieci — powiedziała Caroline Hu Flexer, współzałożycielka Duck Duck Moose. – App Store okazał się dla naszej aplikacji «Wheels on the Bus» przepustką do wielkiego świata. Od tamtego czasu stworzyliśmy szesnaście kolejnych aplikacji i możemy pochwalić się wielomilionową społecznością fanów — rodziców, dzieci i nauczycieli. Stale się rozwijamy i mamy już 20 pełnoetatowych pracowników. Czegóż więcej moglibyśmy sobie życzyć?
– App Store odegrał kluczową rolę w popularyzacji naszego sklepu wśród użytkowników iOS i trwale zmienił naszą firmę — powiedziała Elizabeth Francis, dyrektorka ds. marketingu w firmie Gilt.com. – Nasze aplikacje umożliwiają użytkownikom dostęp do ich ulubionych codziennych wyprzedaży w serwisie Gilt. Z naszych doświadczeń wynika, że klienci App Store są lojalnymi klientami i mieli swój udział w budowaniu rozpoznawalności marki Gilt na całym świecie.
Oferta rewolucyjnego serwisu App Store obejmuje ponad 850 000 aplikacji dla użytkowników iPhone’a, iPada i iPoda touch ze 155 krajów świata. Z tego ponad 350 000 to aplikacje stworzone specjalnie dla iPada. Klienci App Store mogą wybierać spośród niezwykle szerokiej gamy aplikacji należących do 23 kategorii, takich jak gazety i magazyny w Kiosku, gry, aplikacje dla biznesu, aplikacje dostarczające wiadomości, aplikacje sportowe, dla osób prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia oraz przydatne w podróży.
*50 miliardów unikalnych pobrań, bez pobrań ponownych i uaktualnień.