W hotelu zameldujesz się samodzielnie za pośrednictwem tabletu, a drzwi do pokoju otworzysz dzięki smartfonowi. To tylko nieliczne z udogodnień technologicznych, w które inwestuje branża hotelarska. Na zmianach zyskują między innymi goście biznesowi, mogący liczyć na przestronne sale konferencyjne wyposażone w profesjonalny system multimedialny.
Goście hotelowi oczekują, że ich zameldowanie i wymeldowanie będą niemal ekspresowe. W tym celu hotele wdrożyły system pozwalający meldować się i wymeldowywać za pośrednictwem urządzeń mobilnych – smartfonów oraz tabletów. Co więcej, tworzą na swoim terenie samoobsługowe punkty recepcyjne, dzięki którym można uniknąć kłopotliwego wyczekiwania w kolejce.
Innym nowoczesnym rozwiązaniem technologicznym jest możliwość otwierania drzwi do pokoju hotelowego za pomocą smartfonu. Nie musimy nosić ze sobą kluczy czy karty magnetycznej.
– Branża hotelarska dba szczególnie o klientów biznesowych. „Szeroka oferta sal konferencyjnych oraz możliwość ich przekształcania dzięki ruchomości ścian – to odpowiedź na potrzeby tej grupy. Co więcej, sale konferencyjne w hotelach są wyposażone w zintegrowany system multimedialny do zarządzania dźwiękiem, światłem i ekranem – mówi serwisowi infoWire.pl Lilianna Dorotkiewicz z firmy Best Western.
Dla branży istotne jest także rozwijanie swoich kanałów komunikacyjnych. – Social media umożliwiają gościom nawiązanie szybkiego kontaktu z hotelami i uzyskanie niezwłocznej odpowiedzi, z kolei aplikacje mobilne, takie jak Best Western To Go, pozwalają zapoznać się z ofertą hoteli oraz dokonać rezerwacji – zauważa ekspertka.