Firma HTC Corp. oficjalnie otworzyła polskie biuro, rozpoczynając sprzedaż telefonów w kanale konsumenckim i poprzez operatorów komórkowych. Celem działań HTC na rynku polskim jest stworzenie rozległej sieci dystrybucji, która umożliwi oferowanie urządzeń mobilnych jak najszerszej grupie klientów – zarówno korzystających z rozwiązań mobilnych do pracy jak i do rozrywki.
Marka HTC jest względnie młoda, ponieważ firma HTC Corp. oferowała dotychczas swoje produkty głównie pod markami partnerów handlowych, w tym największych operatorów sieci komórkowych, takich jak T-Mobile (pod marką MDA), Orange (pod marką SPV), Vodafone (pod marką VPA), O2/Telefonica (pod marką XDA). Polscy klienci mogli do tej pory zapoznać się z wydajnością i funkcjonalnością telefonów HTC sprzedawanych jako MDA przez PTC Era oraz SPV przez Orange.
Dystrybucję urządzeń HTC na rynku polskim prowadzi firma Dangaard Telecom Poland. Obsługę techniczną zapewnia partner serwisowy firma CRC CommunicAID Sp. z o.o.
“Polska ze względu na swój potencjał demograficzny i bardzo szybki rozwój jest obiecującym rynkiem dla naszych produktów, a polscy klienci wymagają produktów wysokiej jakości, o solidnej konstrukcji oraz zaawansowanych funkcjonalnościach” – powiedział Florian Seiche, wiceprezes HTC Europe. „Obecnie wprowadzamy na ten rynek szereg innowacyjnych i unikalnych w swojej klasie produktów, jak HTC Touch Dual, HTC Shift czy TyTN II.”
HTC oferuje w pełni zlokalizowane produkty za pośrednictwem rozbudowanej sieci niezależnych sprzedawców oraz operatorów telefonii komórkowej.
Produkty HTC to między innymi S710 Vox i HTC Touch oraz P3300 Artemis, P4350 Herald, MTeoR, S620 Excalibur, TyTN II, i X7500 Advantage. Pod koniec roku HTC planuje wprowadzić na rynek polski szereg nowych mobilnych urządzeń, jak HTC TyTN II, HTC Touch Dual, HTC S730, czy też wyczekiwany przez cały rynek model HTC Shift pracujący na systemie Windows Vista itp.