piątek, 27 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Huawei Connect 2024: Rozwijanie sztucznej inteligencji dzięki nowej infrastrukturze

    Zobacz również

    Na konferencji Huawei Connect 2024 Yang Chaobin, członek zarządu Huawei i prezes ds. produktów oraz rozwiązań ICT, przedstawił swoją wizję przyszłości w przemówieniu zatytułowanym Unleashing Intelligence with New Infrastructure. Yang podkreślił zaangażowanie Huawei w tworzenie i dostarczanie innowacyjnych produktów oraz technologii ICT, które mają budować nową generację inteligentnej infrastruktury przydatnej w wielu sektorach. – Naszym celem jest dalsza współpraca z partnerami, aby zapewnić przedsiębiorstwom wysokiej jakości łączność, przełamać bariery w dostępie do danych, współtworzyć rozwiązania wykorzystujące AI i przyspieszyć jej wdrażanie w różnych branżach – powiedział Yang Chaobin.

    - Reklama -

    Rozwój modeli Foundation AI w ciągu ostatniego roku znacząco wpłynął na dostępność narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, a to skutkowało znalezieniem nowych zastosowań inferencyjnych i przyspieszyło cyfrową transformację w przemyśle. Pomimo znacznego postępu, Yang podkreślił, że istnieje wiele wyzwań związanych z infrastrukturą, danymi, ze scenariuszami dotyczącymi użytkowania, aplikacjami i ekosystemami. Ostrzegł, że zignorowanie nawet jednego z nich może znacznie utrudnić rozwój przedsiębiorstwa.


    Najważniejsze są skuteczna łączność i dbałość o bezpieczny sposób przechowywania danych: „Osiągnięcie sukcesu w wykorzystaniu inteligencji zaczyna się od sukcesu w cyfryzacji. Jeśli dane są podstawą sztucznej inteligencji, to szkolenie modeli jest jej rdzeniem”. Zarówno początkowe szkolenie modelu bazowego, jak i to przyrostowe dostosowane do konkretnych potrzeb w danej branży zależy w dużej mierze od wydajności i niezawodności systemów szkoleniowych.


    W związku z tymi wyzwaniami Huawei wprowadza na rynek wiele nowych produktów i rozwiązań pomagających w obsłudze infrastruktury przemysłowej wykorzystującej AI. Wśród nich są: nowa generacja systemów pamięci masowej typu all-flash OceanStor Dorado, platforma zarządzania iMasterCloud, klaster AI Atlas 900 A3 SuperCluster oraz platforma zarządzania operacjami i obsługą techniczną iMaster CCAE. Mają one wesprzeć przedsiębiorców na każdym etapie pracy z danymi – od łączności po przechowanie danych i opracowanie modeli AI, po wdrożenie aplikacji – by mogli stawić czoła wszystkim wyzwaniom łączącym się z cyfryzacją i płynnie wdrożyli ją w swoich firmach.


    Huawei uruchomił ponadto zaawansowaną platformę szkoleniową AI, która wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy pomagające w komunikacji, techniki akceleracji obliczeń równoległych czy kompleksowe narzędzia programistyczne. Firma zapewnia także wsparcie techniczne i aktualizację systemu. Dzięki platformie można skorzystać z różnych typów szkoleń, w tym szkolenia podstawowego i przyrostowego, co umożliwia klientom szybkie i wydajne tworzenie modeli sztucznej inteligencji, odpowiadających ich indywidualnym potrzebom.


    Huawei oferuje także gamę produktów wykorzystujących proces wnioskowania podejmowany przez AI, który pozwala otrzymać dane pożądane przez klientów. Wśród dostępnych rozwiązań są moduły, karty PCIe, stacje brzegowe i serwery. Aplikacje do wnioskowania dostosowane do potrzeb poszczególnych branż są kluczem do tego, aby skorzystać z pełnego potencjału sztucznej inteligencji. Jak podkreśla Yang, elastyczne i łatwe w użyciu systemy wnioskowania znacznie rozszerzają możliwości zastosowania inteligentnych rozwiązań.


    Firma angażuje się również w badania i rozwój branży, budowanie systemów i wsparcie sprzedażowe dotyczące dostępnego sprzętu. Współpracuje z licznymi partnerami nad opracowaniem specjalistycznych scenariuszy użycia AI, co do tej pory przyczyniło się do stworzenia ponad 200 produktów i rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb różnych branż.


    Huawei stworzył również oprogramowanie MindIE, wyposażone w silnik inferencyjny Ascend. W MindIE wykorzystano zaawansowane technologie przyspieszania inferencji, w tym algorytmy łączące obliczenia z komunikacją, hierarchiczną pamięć podręczną KV-Cache oraz techniki dezagregacji wstępnego ładowania i dekodowania. Dzięki temu systemy inferencyjne są bardziej efektywne, a wdrażanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach staje się łatwiejsze i dostępne dla wszystkich.


    Yang Chaobin zaprezentował podczas swojego wystąpienia szeroką gamę produktów – sprzętów i programów korzystających z AI, z serii Ascend. Klienci mogą połączyć je z własnymi modelami AI (różnego rodzaju), by tworzyć innowacyjne, niestandardowe rozwiązania do stosowania w swoich przedsiębiorstwach. W ofercie znajdują się frameworki AI, zestawy narzędzi do dalszego treningu modeli sztucznej inteligencji, zestawy narzędzi i silniki wspomagające wnioskowanie. Ponad 20 partnerów skorzystało już z tych narzędzi, dzięki czemu możliwe było opracowanie ponad 100 rozwiązań wygenerowanych przez AI dla przedsiębiorstw z różnych branż.


    Yang zadeklarował chęć dalszej współpracy z partnerami, a także stworzenie solidnej bazy rozwiązań dla przedsiębiorców z wielu branż, by zapewnić sukces ich działalności. – Dzięki naszej wspólnej pracy zbudujemy bardziej dynamiczny system i umożliwimy wszystkim przedsiębiorstwom nadążanie za trendami w dziedzinie inteligentnej cyfryzacji – podkreślił.

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Empik GoBook 3.0 kolejnym dowodem owocnej współpracy PocketBook i Grupy Empik

    Rok po rynkowym debiucie specjalnej wersji czytnika Empik GoBook 2.0 PocketBook ponownie przygotowuje urządzenie dla sieci Empik. Empik GoBook 3.0...