Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), opublikował raport o wynikach finansowych grupy biznesowej Consumer (BG) za I połowę 2014 roku. W tym okresie Huawei sprzedało w sumie 64,21 miliony urządzeń. Liczba sprzedanych smartfonów wyniosła 34,27 miliony i wzrosła o 62 procent rok do roku. Tak znaczny wzrost jest odzwierciedleniem sukcesu flagowych smartfonów Huawei klasy premium, takich jak Huawei Mate 2 4G i Ascend P7, zyskujących coraz większą popularność
wśród użytkowników na całym świecie.
Stabilny i trwały wzrost wyników finansowych grupy biznesowej Huawei Consumer potwierdza skuteczność strategii skoncentrowanej na rozwijaniu produktów klasy premium przy jednoczesnym budowaniu świadomości marki poprzez działania marketingowe o zasięgu globalnym.
Sukces strategii skupienia na produktach klasy premium
W I połowie 2014 roku, Huawei wprowadziło na rynek ofertę smartfonów premium w technologii 4G LTE, w tym Ascend Mate 2 4G, Ascend G6 i oczekiwany przez rynek najnowszy model Ascend P7, następca Ascenda P6. Nowy smartfon, zaprezentowany po raz pierwszy 7 maja w Paryżu, ze względu na swoje doskonałe paramery, szybko zyskał miano smartfona idealnego do robienia zdjęć autoportretowych (selfies). Testy wydajności transferu bezprzewodowego przeprowadzone przez kilku z największych europejskich operatorów dowiodły, że HUAWEI Acend P7 plasuje się na szczycie listy smartfonów klasy premium dostępnych obecnie w sprzedaży. W ciągu niespełna dwóch miesięcy od premiery Ascenda P7, sprzedano prawie 2 miliony telefonów w 70 krajach w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Również Ascend Mate 2 4G, który miał swoją premierę w I połowie 2014 r., zyskał popularność w Chinach, Europie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Północnej. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe modeli Ascend P7 i Mate 2 4G są potwierdzeniem sukcesu odniesionego przez Huawei w średnim i wyższym segmencie rynku smartfonów.
Rosnąca świadomość marki
Huawei staje się globalną marką docenianą przez konsumentów, m.in. dzięki kompleksowemu programowi promocyjno-marketingowemu, obejmującemu kampanie reklamowe, sponsoring sportowy, organizację wydarzeń i premier produktów oraz promocje w sklepach i w internecie. Firma Huawei jest coraz bardziej aktywna zwłaszcza jako sponsor czołowych drużyn sportowych takich jak AC Milan, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain i Arsenal, co znacząco przyczynia się do podniesienia rozpoznawalności marki w Europie i na całym świecie. Umowa sponsorska z Ajaxem Amsterdam podpisana w maju tego roku była jednym z motorów szybkiego wzrostu udziału firmy w rynku holenderskim.
Szybki wzrost na rynkach zagranicznych
Wyniki finansowe Huawei z ostatniego półrocza są w dużej części efektem rozwoju firmy na rynkach zagranicznych, gdzie prowadzono intensywne działania marketingowe o zasięgu globalnym. Tylko w II kwartale 2014 Huawei sprzedał łącznie 20,56 milionów smartfonów na rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85 procent więcej niż w ubiegłym roku. Konsekwentnie prowadzone akcje, mające na celu budowę pozycji marki na tych rynkach przyczyniły się do imponującego wzrostu sprzedaży o: 550 procent na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 275 procent w Ameryce Łacińskiej, 180 procent w regionie Azji i Pacyfiku oraz 120 procent w Europie. Huawei posiada też największy udział w niektórych rynkach smartfonów w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Według analiz opracowanych przez Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123 procent na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Huawei posiada obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i Hiszpanii i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5 procent. – W całej Europie obserwujemy przyspieszony trend fragmentacji rynku telefonów komórkowych i mniejsze firmy zdobywają coraz mocniejszą pozycję – komentuje Dominic Sunnebo, Strategic Insight Director, Kantar Worldpanel ComTech. – Nowi gracze na europejskim rynku, tacy jak Huawei rzucają wyzwanie hegemonii dominujących marek.
Plany grupy biznesowej Huawei Consumer na drugą połowę tego roku zakładają utrzymanie zaangażowania w rozwój rynku rozwiązań 4G LTE i kontynuację prac nad innowacyjnymi technologiami, które zostaną wykorzystane w szerokiej ofercie urządzeń konsumenckich. Ponadto w ramach działań zmierzających do poszerzania współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi, otwierania rynku i rozwoju kanałów sprzedażowych, grupa Consumer zaoferuje konsumentom nowe flagowe produkty 4G LTE klasy średniej i wyższej.