wtorek, 11 marca, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Huawei na Mobile World Congress 2025 przedstawił przyszłość 5G-Advanced i AI

    Zobacz również

    Na Mobile World Congress (MWC) 2025 w Barcelonie, Huawei zorganizował Mobile AI Network Summit, na którym spotkało się grono partnerów branżowych, w tym przedstawiciele firm analitycznych takich jak Ookla, Omdia czy ABI, a także deweloperzy technologii sztucznej inteligencji, jak Zhipu AI oraz innowatorzy urządzeń AI jak SHARGE. Wspólnie omówili szeroki wachlarz tematów dotyczących modernizacji przemysłu mobilnego AI oraz najlepszych praktyk w budowie sieci. Zaproponowano budowę infrastruktury mobilnego AI w celu przyspieszenia ewolucji sieci do standardu 5G-Advanced oraz osiągnięcia wysokiego poziomu autonomii w erze mobilnego AI.

    - Reklama -

    Główny architekt strategiczny Huawei, Dang Wenshuan, przedstawił obraz globalnego boomu na AI, który tworzy nowe możliwości biznesowe w różnych dziedzinach, od pełnego procesu operacji po AI New Calling, inteligentne domy oraz usługi i produkty dla MŚP.


    Aby w pełni wykorzystać potencjał mobilnego AI, 5G-Advanced jest kluczowe dla tworzenia nowej wartości biznesowej dla operatorów i ich partnerów biznesowych – podkreślił Dang.

    Sieci rozwijają się, aby obsługiwać znacznie wyższą prędkość przesyłania danych i lepszy zasięg, co czyni je solidnym fundamentem dla powszechnego dostępu do AI. Z drugiej strony, sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał do poprawy efektywności sieci, zwiększając jej operacyjność o 30% i obniżając zużycie energii o 20%.


    Przedstawiciele firm Ookla, Omdia, ABI, Zhipu AI i SHARGE potwierdzili, że błyskawiczny rozwój dużych modeli językowych przyczynia się do szybkiego postępu w zakresie technologii mobilnej. Rosnąca popularność telefonów z rozwiązaniami AI, okularów i wielu innych inteligentnych urządzeń sprawia, że interakcja multimodalna staje się bardziej dostępna oraz użyteczna, co podkreśla znaczenie mobilnych połączeń w czasie rzeczywistym, przygotowując grunt pod gwałtowny wzrost ruchu danych w sieciach. Dla operatorów oznacza to nowe możliwości monetyzacji oraz nowe wyzwania dla ich mobilnych sieci w zakresie przepustowości, opóźnień i bezproblemowego zasięgu w pomieszczeniach i na zewnątrz. Sieci stają się coraz bardziej złożone wraz z nadchodzącą erą mobilnego AI, dlatego operatorzy współpracują w celu wykorzystania dużych modeli językowych, cyfrowych bliźniaków (digital twins) i innych nowoczesnych technologii do zwiększenia wydajności sieci.


    Podczas szczytu operatorzy dzielili się sukcesami związanymi z budową sieci 5G i modernizacją architektury sieciowej. Dyskutowano o ulepszeniach wieloantenowych oraz ewolucji architektury w kierunku szybkiej implementacji 5G we wszystkich pasmach. Innowacje te odpowiadają na wymagania użytkowników związane z różnorodnymi usługami mobilnego AI, jednocześnie umożliwiając niższe zużycie energii.
    Huawei nakreślił dwa kierunki adaptacji do ery mobilnego AI. Aby pomóc operatorom w poprawie sieci i maksymalnym wykorzystaniu boomu AI, Huawei oferuje rozwiązania nowej generacji GigaGreen, GigaBand i GigaSpot, które cechują się silniejszą agregacją częstotliwości. Te rozwiązania umożliwiają operatorom uproszczenie modernizacji sieci w celu elastycznego zwiększania jej pojemności i zapewnienia doskonałych, wszechobecnych doświadczeń.


    Huawei i partnerzy branżowi zostali nagrodzeni nagrodą 5G Monetisation Award od GSMA Foundry za ich wybitne osiągnięcia. Richard Cockle, szef GSMA Foundry, powiedział, że nagroda jest uznaniem za wkład Huawei w przemysł i jego innowacje w wielu obszarach, szczególnie w zakresie rewolucjonizowania monetyzacji doświadczeń i wspierania współpracy przemysłowej.


    Huawei i ponad 10 partnerów branżowych wspólnie utworzyli projekt Intelligent Packet Core GSMA Foundry. Dzięki Intelligent Packet Core operatorzy mogą sprostać trzem głównym wyzwaniom: ocenie doświadczeń, optymalizacji sieci i monetyzacji doświadczeń.


    Rozwiązanie Intelligent Personalized Experience (IPE) oferowane przez Huawei wykorzystuje dane multimodalne i duże modele, skupiając się na świadomości usług, użytkowników oraz sieci. Funkcja MyLogo przekształca identyfikator sieci na pasku statusu telefonu w punkt wejścia do monetyzacji doświadczeń, umożliwiając dynamiczne zapewnienie jakości usług w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie zostało już wdrożone na dużą skalę w wielu prowincjach w Chinach, pomagając operatorom tworzyć pakiety doświadczeń premium.

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Archer BE400 od TP-Link – moc Wi-Fi 7 i bezkompromisowa wydajność w zasięgu każdego

    Nowoczesna technologia powinna łączyć w sobie wysoką wydajność, bezpieczeństwo i nutę stylu, która sprawia, że korzystanie z sieci staje...