Huawei ogłosił wyniki po pierwszej połowie 2016 roku. W ciągu pierwszych 6 miesięcy wszystkie grupy biznesowe firmy łącznie wygenerowały przychód ze sprzedaży w wysokości 245,5 mld CNY, co stanowi 40 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku. Marża operacyjna spółki wyniosła 12 proc. Huawei Enterprise BG wykazuje obecnie szybkie tempo rozwoju. Grupa kontynuuje intensywne działania w obszarze otwartych systemów oraz współpracuje z klientami oraz partnerami nad
nowymi innowacjami. Technologie Huawei w obszarze rozwiązań chmurowych, pamięci masowej, produktów SDN, rozwiązań dla bezpiecznego miasta czy też Internetu Rzeczy zostały powszechnie przyjęte w takich sektorach jak: finanse, energetyka, transport, bezpieczeństwo publiczne, edukacja czy media.
Huawei Consumer BG utrzymuje stały wzrost na całym świecie. Flagowe produkty grupy, takie jak P9, Mate 8, Honor V8 oraz MateBook znalazły duże uznanie wśród konsumentów. Huawei stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w blisko 30 krajach, a najnowszy produkt firmy – MateBook – czyli notebook 2 w 1 jest już dostępny w sprzedaży w kilkudziesięciu krajach.
– Osiągnęliśmy stabilny wzrost we wszystkich trzech segmentach biznesowych dzięki dobrze dobranej strategii. Jesteśmy przekonani, że Huawei utrzyma obecną pozycję i na koniec bieżącego roku ponownie uzyska bardzo dobre wyniki – powiedziała Sabrina Meng, CFO, Huawei.
W segmencie Carrier, rozwiązań sieciowych dla sektora telekomunikacyjnego, Huawei koncentruje się na wspieraniu operatorów w czterech głównych obszarach: biznesowym, operacyjnym, architektonicznym oraz sieciowym. Firma napędza rozwój nowoczesnych technologii takich jak 5G czy Internet Rzeczy, które mają istotny wpływ na transformację cyfrową wielu gałęzi przemysłu.