Sprzedażowy sukces najnowszego flagowego smartfona HUAWEI P30 Pro. Po pierwszych dwóch tygodniach sprzedaży w Polsce, model ten osiągnął trzykrotnie lepszy wynik niż jego poprzednik z 2018 roku, HUAWEI P20 Pro. Informację tę podał Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group Polska, podczas warszawskiej premiery najnowszych smartfonów.
– Dynamika sprzedaży HUAWEI P30 Pro zaskoczyła nas, oczywiście pozytywnie. Trzykrotnie lepszy wynik na samym starcie sprzedaży tego modelu jest dla nas dowodem zaufania konsumentów do marki. Przybliża nas do celu, by w tym roku przejąć pozycję lidera rynku smartfonów w Polsce – powiedział Zhang, przemawiając do gości zgromadzonych na polskiej premierzy nowego flagowca.
HUAWEI P30 Pro, którego globalna premiera miała miejsce 26 marca w Paryżu, jest pierwszym na rynku smartfonem wyposażonym w peryskopowy zoom. Umożliwia on wykonywanie zdjęć w niespotykanym dotąd zbliżeniu, przy użyciu 10-krotnego zoomu hybrydowego lub 50-krotnego zoomu cyfrowego. Poczwórny aparat główny, stworzony we współpracy z firmą Leica, ma udoskonalony względem poprzednika tryb nocny.
W 2018 roku udział Huawei w polskim rynku smartfonów, pod względem liczby sprzedanych urządzeń, wzrósł do 29,5% z 21,8% rok wcześniej. Szczególnie znaczący wzrost nastąpił w segmencie premium – udział smartfonów Huawei na półce powyżej 600 euro skoczył w ostatnim roku do 16,5% z 4,2%, jak wynika z danych GfK Polonia.
Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei wzrósł w 2018 roku do 27,0%, w porównaniu do 19,4% w 2017 roku. Wartościowe ujęcie sprzedaży smartfonów z segmentu ponad 600 euro wzrosło znacząco – do 14,8% z 3,7% rok wcześniej.