Firma Huawei zaprezentowała swoje najnowsze technologie wspierające operatorów telekomunikacyjnych w procesie transformacji z tradycyjnych firm telco (z ang. telecommunication) do nowoczesnych „techco” (technology and communication). Celem tych inicjatyw jest poprawa efektywności operacyjnej operatorów telekomunikacyjnych i generowanie nowych strumieni przychodów poprzez innowacje chmurowe.
W dniach 3-6 marca w Barcelonie odbywały się targi Mobile World Congress 2025, podczas których odbyło się wydarzenie Huawei Cloud Carrier Forum. Pod hasłem „Przejdź do chmury i przekształć się z telco w techco”, firma przedstawiła sześć rozwiązań opartych na Huawei Cloud Stack oraz program Telco2Techco Cloud Leap.
Współczesne firmy telekomunikacyjne coraz częściej zmieniają swoje podejście, dążąc do przetransformowania się w nowoczesne firmy technologiczne.
– Transformacja z telco do techco nie polega jedynie na wdrażaniu nowych technologii. To redefinicja roli operatorów w cyfrowym świecie. Jesteśmy dumni ze współpracy z globalnymi operatorami na ich drodze do stawania się Techco – Shang Haifeng, prezes działu biznesowego Huawei Cloud Stack w Huawei.
Zaprezentowane sześć rozwiązań Huawei Cloud Stack i dostosowane do konkretnych scenariuszy dla operatorów, obejmują trzy podejścia zwiększające wewnętrzną efektywność operacyjną oraz trzy gotowe warianty mające na celu zwiększenie przychodów zewnętrznych. Są to:
FinTech: wsparcie dla bezpiecznych i elastycznych usług Mobile Money zapewniających zgodność danych finansowych i poprawę doświadczeń użytkowników.
- Marketing big data: platforma do jednolitego zarządzania danymi z 200 wbudowanymi modelami danych dla uproszczenia procesu rozwoju aplikacji.
- AICC (Artificial Intelligence Contact Center): centralnie zarządzana infrastruktura chmurowa zapewniająca całodobową dostępność usług takich jak: ambasadorzy cyfrowi, tworzenie harmonogramów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, czy analiza głosowa AI.
- Smart Government: zunifikowaną platformę operacyjną w chmurze, zwiększającą możliwości w zakresie katalogowania produktów, rozliczeń oraz zarządzania klientami, która umożliwi poprawę jakości usług publicznych dla firm i mieszkańców oraz cyfryzację administracji miejskiej.
- Smart Education: rozwiązanie umożliwiające zarządzanie kursami, zdalne klasy czy prowadzenie egzaminów w chmurze.Telefon w chmurze: narzędzie umożliwiające korzystanie z wirtualnych telefonów z preinstalowanymi aplikacjami, takimi jak narzędzia biurowe czy gry. Wirtualne telefony mogą jednocześnie posłużyć jako kopie zapasowe danych z możliwością elastycznego zarządzania uprawnieniami, pomagając operatorom w zwiększeniu konwersji użytkowników na sieć 4G.
W ramach kongresu omawiano również rozwój sieci Net5.5G oraz integrację AI z sieciami IP. Ryan Qiu, wiceprezes linii produktowej komunikacji danych Huawei, wskazał na kluczową rolę sztucznej inteligencji jako katalizatora konwergencji sieci i AI w erze Net5.5G.
Dang Wenshuan, główny architekt strategii w Huawei.
Liderzy branży jednogłośnie wyrazili potrzebę współpracy międzynarodowej w zakresie standardów technologicznych oraz wdrożeń komercyjnych Net5.5G. Ponadto przygotowano i wydano Białą Księgę najlepszych praktyk wdrożeniowych tej technologii, która dostarcza kluczowych informacji dla dalszego rozwoju przemysłu.