Huawei coraz wyżej w rankingu najlepszych światowych marek. W najnowszym raporcie „Best Global Brands Report”, przygotowanym przez globalną firmę doradczą Interbrand, Huawei awansował na 70. miejsce, dwa oczka wyżej niż przed rokiem. To także trzeci wzrostowy rok z rzędu. Wyższa pozycja Huawei w rankingu wynika z 14-procentowego wzrostu wartości marki w ostatnim roku.
Wartość tę szacuje się obecnie na około 6,676 miliardów USD. Huawei poprawił swoją pozycję już trzeci rok z rzędu licząc od momentu, gdy zadebiutował w rankingu w 2014 roku jako pierwsza firma z kontynentalnych Chin. Założona w 1974 roku firma Interbrand to największa na świecie agencja doradcza oferująca zintegrowane usługi z zakresu zarządzania marką. Publikowane przez Interbrand rankingi najlepszych globalnych marek cieszą się uznaniem na całym świecie i są powszechnie wykorzystywane jako wskaźnik ich wartości.
Podobnie jak w latach ubiegłych, marki z branży technologicznej nadal dominują w raporcie „Best Global Brands Report” i są najliczniejszą grupą w pierwszej setce rankingu. Ponieważ Huawei jest firmą technologiczną nastawioną na osiąganie znakomitych wyników w dziedzinie badań i rozwoju, uznanie ze strony Interbrand stanowi dowód na zwiększającą się przewagę technologiczną i rosnącą globalną rolę Huawei.
Według Interbrand, Huawei jest motorem działań na rzecz światowej transformacji cyfrowej i budowania lepiej skomunikowanego świata, dzięki tworzeniu udoskonalonych sieci. Wartość firmy Huawei stale rośnie dzięki stale rosnącej wydajności i przełomowym osiągnięciom na rynku elektroniki użytkowej. W pierwszej połowie 2017 roku sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła do 70,01 milionów sztuk, co oznacza wzrost o 20,6% w ujęciu rocznym i stanowi wynik przewyższający średnią dla całej branży. Systematycznie rośnie też popularność najważniejszych serii smartfonów Huawei z segmentu premium, HUAWEI P i HUAWEI Mate, co zwiększa znaczenie Huawei na rynkach towarów luksusowych.
Według analityków branżowych z firmy IDC, w drugim kwartale 2017 roku Huawei był największym producentem smartfonów w Chinach i trzecim co do wielkości na świecie, a jego udział w światowym rynku smartfonów wzrósł do 11,3% z 9,8% przed rokiem. Dzięki temu dystans dzielący Huawei i Apple wynosi obecnie zaledwie 1 procent.
Huawei uzupełnił też swoją ofertę o trzy modele produktów linii MateBook, komputerów osobistych łączących stylowy wygląd z lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Wprowadzenie na rynek serii HUAWEI MateBook spotkało się ze sporym uznaniem, a także ciepłym przyjęciem ze strony mediów i klientów.
Huawei uzupełnił też swoją ofertę o trzy modele produktów linii MateBook, komputerów osobistych łączących stylowy wygląd z lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Wprowadzenie na rynek serii HUAWEI MateBook spotkało się ze sporym uznaniem, a także ciepłym przyjęciem ze strony mediów i klientów.