IBM ogłosił przejęcie Ustream, firmy dostarczającej usługę wideo streamingu na platformie chmurowej. Dzięki niej użytkownicy mogą na żywo oglądać konferencje, koncerty czy wydarzenia kulturalne. Ustream pozwala również na udostępnianie filmów w formie wideo na życzenie (VoD), a z jej usług korzysta miesięcznie około 80 milionów użytkowników. Do grona klientów należą między innymi NASA, Facebook i Nike.
Ustream dołączy do nowoutworzonego działu IBM Cloud Wideo Services, dostarczającego otwarte API dla deweloperów, analitykę wideo i systemy zarządzania treścią.
– Dzięki włączeniu rozwiązań Ustream do usług chmurowych IBM, będziemy dostarczać kompleksową obsługę wideo dla naszych klientów – mówi Braxton Jarratt, dyrektor zarządzający działu. – Dzięki temu zyskają oni dostęp do całego spektrum rozwiązań – personalizacji, zdalnego dostępu, analityki wizualnej i innych, pozwalających zarządzać treściami na poziomie globalnym – dodaje.
Nowy dział Usług Wideo wykorzysta połączenie rozwiązań powstających w dziale badawczo-rozwojowym IBM, a także ostatnie inwestycje IBM w technologie dostarczane przez m.in. Clearleap, Aspera czy Clearsafe, tworząc jedną z najbardziej zaawansowanych platform chmurowych. IBM rozwija narzędzia wykorzystywane w mediach cyfrowych od wielu lat, posiada ponad 1000 patentów dotyczących analizy filmów i przeszukiwania zbiorów audiowizualnych. Za swoje osiągnięcia w tym obszarze IBM otrzymał czterokrotnie nagrodę Emmy.
Przejęcie Ustream oznacza, że klienci z różnych branż otrzymają dostęp do bezpiecznego, skalowalnego narzędzia do dystrybucji filmów w sieci na elastycznej platformie chmurowej, by łatwiej zarządzać treściami. Jest to szczególnie ważne w gospodarce opartej o dane – ponad 80% dostępnych informacji jest niewidzialnych dla komputerów, a wideo stanowi ich znaczącą część. Z nowym rozwiązaniem IBM ułatwi klientom tworzenie, przechowywanie i udostępnianie materiałów wideo, zarządzanie modułem analitycznym i prawami autorskimi, a także opcjami językowymi, by umożliwić łatwiejszą dystrybucję treści na całym świecie.
Materiały audiowizualne stały się w ostatnich latach głównym narzędziem angażowania klientówi pracowników – eksperci podkreślają rosnące wykorzystanie webcastów i webinarów w komunikacji firmowej, szkoleniu i edukacji pracowników, a także w obsłudze klienta. Rośnie również liczba transmisji na żywo imprez muzycznych i kulturalnych, wystąpień konferencyjnych czy imprez sportowych.
– Filmy w sieci angażują – mówi Brad Hunstable, prezes Ustream. – Popularność wideo w komunikacji rośnie – dziś to nie tylko rozrywka, ale też zastosowania biznesowe. Nasza platforma jest intuicyjna w zarządzaniu, łatwo się skaluje, a także jest bezpieczna, co sprawia, że dobrze wpisuje się w rozwiązania dostarczane przez IBM – dodaje.
Ustream pozwala klientom na transmitowanie na żywo wydarzeń z dowolnego urządzenia (również smartfonów i tabletów) oraz osadzanie wideo w aplikacjach. Umożliwia przekazywanie reakcji odbiorców i jej analizę w czasie rzeczywistym. IBM zintegruje platformę ze swoją platformą Bluemix, co ułatwi klientom udostępnianie serwisów deweloperom