IBM został wybrany przez PKO Bank Polski dostawcą usług serwisu macierzy EMC. Tym samym specjaliści IBM dostarczają usługę polegającą nie tylko na wdrożeniu i utrzymaniu własnych urządzeń, ale również serwisowaniu innych systemów używanych w Banku. Projekt rekonfiguracji urządzeń zakładał usunięcie bieżących usterek, w tym wymianę uszkodzonych dysków oraz wyrównanie wersji firmware na urządzeniach tak, aby można było nimi zarządzać w pełni zdalnie.
To szczególnie ważne przy rozbudowanej i fizycznie rozproszonej sieci urządzeń – zdalny dostęp pozwala na stałe monitorowanie i usuwanie pojawiających się usterek.
– Przy wdrożeniu projektu konieczne było zastosowanie innowacyjnych, dedykowanych narzędzi, pozwalających na szyfrowany dostęp do urządzeń. Jest to niezmiernie ważne dla sprawnego i bezpiecznego zarządzania zasobami – mówi Wojciech Niedziela z IBM.
IBM dostarczył PKO Bankowi Polskiemu usługę Managed Technical Support Services, polegającą na obsłudze i serwisie maszyn EMC. Dodatkowo IBM zapewnia proaktywną obsługę usterek, zdalny monitoring, doradztwo u klienta i szybką ścieżkę zgłoszeń. Dzięki temu Bank wszystkie zagadnienia związane z obsługą IT może kierować do jednej, dedykowanej osoby, która odpowiada za wykonanie umowy, bieżące aktywności i wsparcie w sytuacjach kryzysowych.
– Szukaliśmy rozwiązania, które przyniesie obniżenie kosztów, przy zachowaniu ustalonych parametrów SLA i jednocześnie proste w zarządzaniu. Dzięki temu możemy szybciej i dużo sprawniej reagować na potrzeby biznesu – mówi Urszula Michnowska-Czyż, Kierownik Zespołu Pamięci Masowych w PKO Banku Polskim.
Przekazanie IBM obsługi technicznej sprzętu pozwoliło Bankowi skupić się na swojej podstawowej działalności, a wprowadzenie jednej osoby kontaktowej upraszcza sposób komunikacji, zwłaszcza w przypadku niestandardowych sytuacji, kiedy najważniejszy jest czas.
IBM wspiera nie tylko własne rozwiązania, ale również integruje systemy innych dostawców, pozwalając na maksymalne wykorzystanie dostępnych funkcjonalności. Wdrożenie w firmie technologii mobilnych, chmurowych czy analitycznych, pozwala firmom się rozwijać, ale jednocześnie zwiększa złożoność systemów IT, co może doprowadzić do spowolnienia dostarczania usług dla klientów. IBM Managed Support Services oferuje firmom dopasowanie systemów do ich potrzeb, zapewniając optymalizację dostępności systemu i uproszczenie procesów IT.