czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    IBM wprowadza branżowe narzędzia analityczne

    Zobacz również

    W trakcie drugiej edycji Forum Analityki Biznesowej, firma IBM ogłosiła wprowadzenie Industry Analytics Solutions, czyli pakietu 20 rozwiązań branżowych do analityki predykcyjnej, które umożliwiają łatwiejsze i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie zebranych danych. Nowa oferta została stworzona z myślą o konkretnych branżach, m.in. medialnej, bankowej, chemicznej, a także handlu detalicznego.

    - Reklama -

    Nowe pakiety rozwiązań IBM to efekt współpracy z klientami i partnerami biznesowymi, prowadzącymi działalność w różnych sektorach gospodarki i mającymi doświadczenie w wykorzystaniu innowacji technologicznych.

    Każde z rozwiązań wchodzących w skład IBM Industry Analytics Solutions, zawiera predefiniowane modele analityczne, jak również moduły odpowiedzialne za sprawne gromadzenie i przygotowanie informacji do analizy, przez co jest ona szybsza i bardziej dokładna. Co ważne, klienci mogą korzystać ze specjalnych interfejsów dedykowanych dla poszczególnych branż. Dodatkowo, za pomocą interaktywnych pulpitów, użytkownicy mogą dzielić się informacjami i płynącymi z nich wnioskami w ramach swoich organizacji oraz na poziomie zespołów. Umożliwia to lepsze zrozumienie klientów, dostępnych zasobów oraz sposobów działania, i – w efekcie – podejmowanie lepszych decyzji oraz wprowadzanie ich w życie szybciej i przy zaangażowaniu mniejszych środków.

    Wśród rozwiązań wprowadzonych przez IBM w ramach pakietu Industry Analytics Solutions znalazły się m.in.:

    • Behavior Based Audience Insight – rozwiązanie skierowane do branży medialnej i rozrywkowej, które pomaga firmom w lepszym zrozumieniu odbiorców oraz ich zachowania. Umożliwia to podejmowanie optymalnych decyzji związanych z kampaniami reklamowymi i marketingowymi, jak również tworzenie bardziej angażujących treści.
    • Lift Analytics – dedykowane branży handlowej rozwiązanie służy określeniu wpływu, jaki poszczególne produkty czy ich kategorie mają na dochód, co z kolei umożliwi skuteczniejszy dobór i ekspozycję asortymentu. W praktyce sklepy uzyskają m.in. wiedzę o tym, w jaki sposób wycofanie jednego typu produktów przełoży się na sprzedaż pozostałych.
    • Asset Analytics for Rotational Equipment – stworzone z myślą o branży chemicznej i paliwowej rozwiązanie wykorzystuje analizę predyktywną do przewidzenia możliwych przerw w pracy oraz poprawy niezawodności i dostępności infrastruktury krytycznej.

    Zdajemy sobie sprawę, że firmy oczekują narzędzi zapewniających szybsze i tańsze analizy, które z kolei umożliwią optymalizację podejmowania decyzji. Wymagają również gotowych rozwiązań skrojonych do potrzeb poszczególnych branż i wyzwań, z którymi się zmagają – mówi Arkadiusz Wiśniewski, Analytics Business Unit Leader w IBM. – Z tego powodu IBM stworzył analityczne rozwiązania branżowe, czyli zestaw skutecznych narzędzi analitycznych, dzięki którym użytkownicy biznesowi będą mogli odkrywać wzory zachowania klientów, realizować swoje pomysły i optymalizować decyzje – dodaje.

    Rozwiązania analityczne IBM zostały wdrożone m.in. w Onet.pl, jednym z największych polskich portali internetowych. Tego typu podmioty dążą do maksymalizacji liczby odsłon stron internetowych i czasu obecności na portalu, co można uzyskać przez dostarczanie użytkownikom interesujących treści w odpowiednim momencie. Wykorzystując m.in. IBM SPSS Modeler i analizując zachowanie odbiorców, podzielono ich na grupy pod kątem preferencji i oczekiwań – m.in. tego, jakie treści ich przyciągają, kiedy korzystają z portalu i za pomocą jakich urządzeń uzyskują dostęp. W efekcie Onet jest w stanie dopasować swoją ofertę do zindywidualizowanych potrzeb, co przełożyło się zarówno na większą liczbę odsłon w trakcie pojedynczej sesji, jak również gotowość do powrotu na stronę. Użytkownicy oglądają także więcej reklam, co z kolei oznacza dla portalu wzrost zysków.

    Nowe rozwiązania IBM można zintegrować z IBM ExperienceOne, co umożliwi wysyłanie spersonalizowanych ofert oraz wyświetlania odpowiednich treści podczas przeglądania witryn internetowych. Z kolei dzięki powiązaniu z IBM Maximo Asset Management można usprawnić zarządzanie pracą – od jej planowania po raportowanie. Konsultanci IBM Global Business Services pomogą klientom w implementacji i dostosowaniu rozwiązań tak, aby jeszcze lepiej odpowiadały na ich potrzeby biznesowe.

    ŹródłoIBM
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...