IBM (NYSE:IBM) ogłosił, że Alior Bank wdraża kolejne rozwiązanie z zakresu bankowości mobilnej, aplikację Open Account, rozwijaną i opartą o IBM MobileFirst na iOS, dodając ją do oferty dla klientów bankowości detalicznej. Nowo zaprojektowana aplikacja Open Account to działające na iPadach narzędzie dla doradców detalicznych banku, zapewniające im zupełnie nowe możliwości interakcji z klientem i najwyższą jakość obsługi.
Początkowo aplikacja Open Account zostanie zainstalowana na 230 urządzeniach iPad wykorzystywanych przez doradców Alior Banku w całym kraju. W pierwszej kolejności zostaną w nie wyposażeni pracownicy z oddziałów premium, a docelowo – wszyscy działający w obszarze bankowości detalicznej.
Open Account jest kolejną, po Trusted Advice, aplikacją z sukcesem wdrożoną przez Alior Bank i opartą o IBM MobileFirst na iOS, przeznaczoną dla bankowości mobilnej. W przeciwieństwie do Trusted Advice, stworzonej tylko z myślą o segmencie klienta zamożnego, Open Account będzie powszechnie wykorzystywany w relacjach z klientami bankowości detalicznej, sektora premium oraz bankowości dla firm.
Dzięki urządzeniom iPad pracownicy banku mogą wprowadzić szereg danych o kliencie, co pozwoli im na lepsze zrozumienie jego potrzeb i przygotowanie najbardziej odpowiedniej oferty. Aplikacja umożliwi przejście przez najważniejsze procesy, takie jak otwarcie konta, w tym rachunku prowadzonego w walucie obcej czy udzielenie kredytu. Rozwiązanie dodatkowo przyczynia się do znacznego ograniczenia dokumentacji papierowej w banku. Klient wszystkie materiały dostanie w wersji elektronicznej, a podpis pod umowami i zgodami może złożyć na iPadzie doradcy.
– Dzięki aplikacji Open Account robimy kolejny krok naprzód w naszej cyfrowej transformacji – mówi Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer Alior Banku – Od początku naszej działalności sięgaliśmy po rozwiązania, które wyznaczały kierunek rozwoju branży finansowej w Polsce. Wdrażając Open Account, jesteśmy w stanie zaoferować zupełnie nowy standard obsługi klienta wszystkim korzystającym z bankowości detalicznej – dodaje.
– Rozwiązania mobilne, w tym IBM MobileFirst na iOS, są odpowiedzią na zmieniające się preferencje klientów, którzy coraz bardziej cenią większą wygodę i swój czas – mówi Paweł Filipowicz, Partner i Dyrektor działu IBM Global Business Services w Polsce i w Krajach Bałtyckich – Dzięki aplikacji Open Account bankierzy są w stanie obsługiwać klientów poza oddziałem, zapewniając im dostęp do usług praktycznie w dowolnym miejscu. W efekcie relacje z bankiem są bardziej bezpośrednie i korzystne dla obu stron – dodaje.
W ramach całościowej, cyfrowej transformacji banku, IBM i Alior współpracują nad przygotowaniem kolejnych dwóch aplikacji: Manage Pipeline i Branch Manager, również opartych o IBM MobileFirst na iOS. Ich wdrożenie jest planowane na początek 2017 roku.
Wdrożenie aplikacji Open Account zbiega się z otwarciem drugiego w Warszawie oddziału private banking, zlokalizowanego na 34. piętrze prestiżowego biurowca Warsaw Spire. Będzie to siódma tego typu placówka w Polsce.