Firma Apple ogłosiła dzisiaj udostępnienie podręczników iBooks oraz narzędzia iTunes U Course Manager na nowych rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, Europie i w innych częściach świata. Podręczniki iBooks to multimedialne opracowania Multi-Touch zawierające dynamiczne, aktualne i interaktywne treści. Obecnie mogą z nich korzystać nauczyciele, uczniowie i studenci w 51 krajach, w tym w Brazylii, Japonii i we Włoszech; iTunes U Course Manager, dostępny teraz w 70 krajach, w tym
w Rosji, Tajlandii i Malezji, umożliwia nauczycielom i metodykom tworzenie oraz dystrybucję kursów przeznaczonych dla ich własnych uczniów, a także publiczne udostępnianie kursów za pośrednictwem aplikacji iTunes U.
– Fantastyczne materiały i narzędzia dostępne na iPadzie otwierają przed nauczycielami zupełnie nowe drogi do indywidualizacji nauczania — powiedział Eddy Cue, wiceprezes Apple ds. oprogramowania i usług internetowych. –Po udostępnieniu tych narzędzi nauczycielom w kolejnej grupie krajów spodziewamy się wielu nowych, oryginalnych pomysłów na wykorzystanie interaktywnych podręczników, aplikacji i treści multimedialnych.
Podręczniki iBooks na iPada to przepiękne, pełnoekranowe publikacje zawierające interaktywne animacje, obrotowe diagramy 3D, galerie zdjęć dające się wygodnie przeglądać i klipy filmowe uruchamiane stuknięciem. Podręczniki iBooks nie dodają kilogramów uczniowskiemu plecakowi, mogą być błyskawicznie uaktualniane i nie trzeba ich odnosić do biblioteki. Oferta podręczników obejmuje prawie 25 000 publikacji opracowanych przez niezależnych wydawców, nauczycieli i czołowe firmy z branży usług edukacyjnych. Dostępne są między innymi nowe materiały edukacyjne Cambridge University Press, Oxford University Press i Hodder Education. Treści podręczników iBooks pokrywają obecnie 100 procent podstawy programowej dla szkół średnich w USA oraz podstawę programową General Certificate of Secondary Education (GCSE) obowiązującą w Wielkiej Brytanii.
– Oxford University Press używa aplikacji iBooks Author do opracowywania kolejnych niezwykle popularnych podręczników językowych Headway, nadając im formę atrakcyjnych publikacji iBooks na iPada — powiedział Peter Marshall, dyrektor zarządzający działu ELT w wydawnictwie Oxford University Press. –Wydając 13 nowych podręczników iBooks, w tym Headway Pre-Intermediate — na najpopularniejszym w całej serii poziomie zaawansowania — oferujemy czytelnikom na całym świecie nową jakość kontaktu z edukacją językową.
– Jesteśmy przekonani, że takie materiały, jak podręczniki iBooks, odzwierciedlają zasadniczą zmianę w świecie edukacji, ponieważ angażują ucznia w więcej niż jednej płaszczyźnie— powiedział Miguel Dominguez, dyrektor ds. marketingu Imaxina Novas Tecnoloxias, niezależnej hiszpańskiej firmy opracowującej treści edukacyjne. Imaxina Novas Tecnoloxias wydaje także podręczniki iBooks, takie jak książka „The Senses” (Zmysły), w której wykorzystywane są elementy interaktywne, np. klipy wideo i animowane ilustracje ludzkiego oka i ucha.
Korzystając z narzędzia iTunes U Course Manager, nauczyciele mogą szybko i łatwo dzielić się wiedzą i materiałami ze swoją klasą lub z globalnym audytorium użytkowników iTunes U. Ta bezpłatna aplikacja dla systemu iOS daje milionom użytkowników dostęp do największego na świecie elektronicznego katalogu bezpłatnych treści edukacyjnych opracowanych przez najlepsze szkoły, czołowe uczelnie i inne renomowane instytucje. iTunes U Course Manager umożliwia również nauczycielom włączanie do kursów własnych dokumentów i treści z Internetu, setek tysięcy książek z oferty iBooks Store, ponad 750 000 pozycji opublikowanych dotychczas w iTunes U oraz ponad miliona aplikacji iOS dostępnych w rewolucyjnym serwisie App Store.
– iPad to o wiele więcej niż tylko podręcznik lub elektroniczny notatnik dla ucznia — to potężne narzędzie edukacyjne, partner w nauce, okno na historię i przyszłość świata — powiedziała Sophie Post, nauczycielka historii w brytyjskiej szkole Falkner House. – Dawniej historia w szkole przedstawiana była jako statyczny szereg następujących po sobie zdarzeń. Odkąd zaczęłam korzystać z całego edukacyjnego ekosystemu iPada, tworzyć własne podręczniki iBooks i kursy iTunes U, a także sięgać po aplikacje, takie jak History: Maps of the World, nauka historii stała się dla moich uczniów doświadczeniem dynamicznym, wyzwalającym kreatywność i zmieniającym spojrzenie na świat.