W ciągu 8 miesięcy br. ponad 9 tys. klientów sieci Idea skorzystało z nieodpłatnej usługi blokowania telefonów. Od 1.01.2005 r. w sieci Idea dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników.
W ciągu 8 miesięcy 2005 r. z możliwości darmowego zablokowania numerów IMEI w skradzionych telefonach skorzystało 9.090 klientów sieci Idea, z tego:
– w styczniu br. -wykonano 1.359 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w lutym br. – wykonano 1.211 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w marcu br. – wykonano 1.261 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w kwietniu br. – wykonano 1.115 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w maju br. – wykonano 1.018 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w czerwcu br. – wykonano 1.160 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
– w lipcu br. – wykonano 972 darmowe blokady numerów IMEI w sieci Idea
– w sierpniu br. – wykonano 995 darmowych blokad numerów IMEI w sieci Idea
Średnio z darmowej usługi blokady IMEI korzysta w sieci Idea ok. 40 osób dziennie.
Klienci sieci Idea są informowani o możliwości skorzystania z tej usługi zarówno w punktach sprzedaży, Biurze Obsługi Klienta (w momencie np. zakładania blokady na utraconej karcie SIM) oraz w miesięcznikach dla abonentów sieci Idea.
Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci IDEA (autoryzowany przedstawiciel – dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Idea i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania / odblokowania urządzenia końcowego (w załączeniu).
Zlecenie blokady w sieci IDEA skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski.
Zablokowanie może zlecić abonent (oferty postpaid) lub użytkownik (oferty prepaid) sieci Idea spełniający wszystkie poniższe warunki:
1. Posiada aktywny numer telefonu (MSISDN) w sieci Idea w momencie składania zlecenia,
2. Potwierdza zgodność danych osobowych z danymi znajdującymi się w systemie billingowym poprzez przedstawienie:
– dowodu osobistego oraz
– innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
3. Przedstawia potwierdzenie zgłoszenia kradzieży terminala na Policji,
4. Przedstawia dokumenty, które potwierdzają prawo własności do blokowanego urządzenia oraz jego numer IMEI:
– faktura VAT/paragon fiskalny, lub
– umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub aneks do umowy, lub
– umowa kupna-sprzedaży lub darowizny wraz z pierwotnym dowodem własności (faktura, paragon).
w przypadku, gdy na w/w dokumentach nie jest podany numer IMEI, należy przedstawić karte gwarancyjna,
5. Podpisze „Oświadczenia osoby zgłaszającej” stanowiącego cześć Formularza zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.
UWAGA!
Natomiast użytkownik prepaid musi być zarejestrowany, aby można było zweryfikować jego dane – w przypadku niezarejestrowanego użytkownika usług prepaid w IDEI – zarejestrowanie się jest warunkiem przyjęcia zlecenia blokady numeru IMEI jego skradzionego telefonu.
Zablokowanie może zlecić również pełnomocnik firmy lub osoba upoważniona przez abonenta – zgodnie z obowiązującymi w regulaminie zasadami ogólnymi.
Odblokowanie zablokowanego telefonu (numeru IMEI) nastąpi po spełnieniu poniższych warunków:
Zlecenie odblokowania urządzenia końcowego (np. w przypadku odnalezienia urządzenia) może złożyć wyłącznie osoba, która zleciła zablokowanie. W związku z powyższym osoba zgłaszająca odblokowanie musi:
1. Potwierdzić dane na formularzu zgłoszenia zablokowania z danymi widniejącymi w:
– dowodzie osobistym oraz
– innym dokumencie stwierdzającym tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
2. Podpisać „Oświadczenia osoby zgłaszajacej”.
Odblokowanie w sieci IDEA skutkuje odblokowaniem u wszystkich operatorów działających na terenie Polski. Jeśli abonent zgłosił blokadę dodatkowo u innego operatora, konieczne będzie zlecenie odblokowania również u tego operatora.
W przypadku jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI!