czwartek, 28 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Idea wciąż żyje na ekranach telefonów

    Zobacz również

    Byłeś użytkownikiem komórki Idei, a od poniedziałku miałeś obudzić się w Orange. Czy aby na pewno? Spójrz na wyświetlacz telefonu. Większość użytkowników Idei na wyświetlaczach swoich aparatów nadal może przeczytać napis „PL Idea miłego dnia”. A przecież od kilku tygodni operator wbija im do głowy, że „Idea łączy się z Orange” – wszystko to na tysiącach billboardów i niekończących się reklamach w prasie i telewizji.

    - Reklama -

    Od poniedziałku żółte logo miało się zmienić na pomarańczowe, a ś.p. Idea miała odejść do krainy wiecznych łowów. Skąd zatem napis „Idea” na ekranach komórek? Część abonentów nie ukrywa zadowolenia, że nazwa, do której się przywiązali przez lata, dalej im towarzyszy, inni zaś uznali to za poważną wpadkę operatora, który inwestuje blisko 100 mln zł w rebranding, a nie potrafi zmienić marki na wyświetlaczu telefonu.

    Jak wynika z informacji na stronie Orange.pl – napis zmienił się automatycznie tylko w tych telefonach, w których znajdują się karty SIM najnowszego typu (SIM to wkładana do telefonu karta elektroniczna, która umożliwia jego działanie w danej sieci). Karty SIM Inteligent mają większe możliwości, np. klient dostaje pojemniejszą książkę teleadresową, a operatorowi łatwiej jest dzięki nim zdalnie zarządzać usługami. W sieci Orange nowe karty ma milion z dziewięciu milionów klientów, głównie biznesmeni oraz osoby, które od niedawna korzystają z usług tej sieci.

    Jak poinformowała nas konsultantka Orange, „operator systematycznie w sposób zdalny będzie wymieniał napis na wyświetlaczu komórki wszystkim klientom”.

    Tyle że zdaniem rzecznika sieci Jacka Kalinowskiego… jest to niemożliwe. – Jeśli komuś przeszkadza stary napis, musi wymienić oprogramowanie w telefonie albo kartę SIM na nowszą – tłumaczy Kalinowski.

    To, niestety, kosztuje 25-61 zł w zależności od planu taryfowego. Operator nie zdecydował się na akcję masowej darmowej wymiany kart SIM. Klienci mogą, co prawda, za 16 groszy pobrać logo Orange ze strony WWW i ustawić jako wygaszacz ekranu. Ale napis „PL Idea miłego dnia” i tak pozostanie, przypominając o zlikwidowanej, jednej z najpopularniejszych marek (rozpoznawanej według niedawnego badania TNS OBOP przez 9 na 10 osób!), której reklama kosztowała w ciągu siedmiu lat blisko miliard złotych. Czyżby zemsta Idei zza grobu?

    Źródło : Gazeta Wyborcza

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Działy HR potrzebują automatyzacji procesów. Jak technologia może w tym pomóc?

    Ponad połowa managerów w działach HR pracuje więcej niż 40 godzin tygodniowo – wynika z badania firmy CleverStaff ....