W sieci Idea dostępny jest system elektronicznej obsługi klientów Idea24 on-line. Dzięki Idea24 każdy abonent Idei (postpaid) może m.in.: samodzielnie aktywować lub deaktywować wybrane usługi, zmienić adres do korespondencji lub formę płatności.
Z systemu Idea24 on-line mogą korzystać wszyscy użytkownicy ofert abonamentowych sieci Idea (Idea dla Ciebie, Idea dla Firm). Bogata funkcjonalność serwisu sprawia, że za pośrednictwem usługi Idea24 on-line można przeprowadzić większość operacji na numerze telefonu (kontrakcie) lub koncie abonenckim. Z kolei prosta struktura serwisu pomoże klientom zrealizować wybrane zlecenia szybko i bez kłopotu.
Idea24 on-line składa się z czterech części: Dane abonenta, Płatności, Usługi, Kontakt z BOK. Bardzo wiele operacji, które do tej pory wymagały kontaktów z telefonicznym Biurem Obsługi Klienta *22 lub wizyty w punkcie sprzedaży, teraz można zrealizować przez komputer i Internet!
Logowanie
Aby wejść do serwisu na stronie https://idea24on-line.pl należy wpisać swój numer telefonu oraz hasło tymczasowe otrzymane SMSem. Jeśli chcemy korzystać z wszystkich opcji Idea24 on-line, musimy także podać kod abonencki lub kod abonencki dla konta. Kod abonencki to kombinacja znaków, która chroni konto abonenckie przed dostępem osób niepożądanych. Jeśli klient podpisał umowę w 2004 r., kod został mu przyznany automatycznie – jest to 6 ostatnich znaków kodu PUK, który znalazł w kopercie z kartą SIM. Jeśli natomiast jest on klientem Idei dłużej i nie zdefiniował kodu przy zawieraniu umowy, możesz to zrobi w punkcie sprzedaży lub wysyłając zlecenie faksem. Szczegółowe informacje otrzyma pod numerem *22.
Sprawdzanie i zmiana danych
W zakładce Dane abonenta użytkownik Idea24 on-line może sprawdzić swoje dane adresowe, a w razie potrzeby także zmienić adres do korespondencji, pod który wysyłane są do niego faktury za usługi w sieci Idea i informacje o ofercie. Wystarczy wybrać opcję: Zmień i podać nowy adres.
Zmiana formy płatności
W dziale Płatności abonent Idei uzyska informacje o okresie rozliczeniowym, formie płatności i ostatniej fakturze. Może także przejrzeć faktury wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ponadto znacznie łatwiej niż dotychczas zleci zmianę formy płatności. W zależności od wybranej opcji pojawi się odpowiedni, częściowo już wypełniony formularz, który wystarczy uzupełnić, wydrukować i po podpisaniu wysłać pod podany adres. Tutaj znajdzie także informacje o swoim planie taryfowym oraz stopniu wykorzystania pakietu minut/ SMSów. Jeśli chce zmienić taryfę, po prostu należy wybrać z listy nową i ją zatwierdzić.
Aktywacja i deaktywacja usług
Po wybraniu zakładki Usługi użytkownik Idea24 on-line zobaczy listę usług dostępnych w sieci Idea oraz informacje, które z serwisów ma aktualnie aktywowane. Aby dowiedzieć się więcej o danej usłudze, wystarczy kliknąć na jej nazwę. Automatycznie zostanie wtedy przeniesiony do odpowiedniej sekcji serwisu idea.pl, gdzie prezentowane są szczegółowe informacje. W przypadku niektórych usług (gdy jest to konieczne) może nie tylko dokonać ich aktywacji lub deaktywacji, ale także zmienić ustawienia np. numery telefonów, pod które chce dzwonić taniej (Trzy i Ja, Przyjaciel). Każdorazowo przy dokonywanej zmianie zostanie poinformowany o opłacie, jaką poniesie.
Kontakt z BOK
Ta zakładka umożliwia przesłanie drogą elektroniczną do Biura Obsługi Klienta standardowych pism. Po zaznaczeniu rodzaju pisma: Zlecenie lub Reklamacja klient zobaczy rozwijaną listę, z której może wybrać konkretny typ, zależnie od potrzeb. W formularzu, który pojawi się na stronie, podaje dane zamówienia, opis problemu itp., a następnie zatwierdza całość przyciskiem Wyślij.
Program Profit w Idea24 on-line
Po zalogowaniu się w serwisie Idea24 on-line, po lewej stronie głównego okna jego użytkownik zobaczy podstawowe informacje na temat swojego telefonu (numer telefonu, numer konta, plan taryfowy, wysokość ostatniej faktury i stopień wykorzystania pakietu minut/SMSów) oraz dodatkowe menu, zawierające m.in. opcję Program Profit. Tam znajdzie dane dotyczące swojego udziału w Programie, a jeśli jeszcze nie jest jego uczestnikiem – możliwość rejestracji w Proficie przez Internet. W sekcji Program Profit możesz np. sprawdzić liczbę punktów na swoim koncie oraz listę transakcji, dokonanych na swoim koncie od początku jego istnienia.
źródło: Idea