Firma Samsung zaprezentowała na targach IFA 2013 swoją wizję europejskiego rynku sprzętu elektronicznego, przedstawiając najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii Smart TV, sprzętu AGD i drukarek. Koreański gigant pokazał, jak dogłębna znajomość potrzeb użytkowników pomaga opracowywać produkty i usługi wychodzące naprzeciw ich oczekiwaniom a także jak ustanawiać nowe trendy rynkowe.
– Jedną z tajemnic naszego powodzenia jest to, jak wiele wysiłku jesteśmy gotowi włożyć w zrozumienie sposobów, na jakie ludzie korzystają z technologii. Świadomość potrzeb użytkowników leży u podstawy wszystkich opracowywanych przez nas urządzeń. W ten to sposób udaje nam się dostarczać produkty i usługi, dzięki którym życie domowe staje się coraz wygodniejsze i przyjemniejsze – powiedział Boo-Keun Yoon, dyrektor naczelny Samsung Electronics.
– Ludzie, innowacyjność i społeczeństwo to trzy filary, na których opierają się wszystkie działania firmy Samsung – dodaje jeszcze Boo-Keun Yoon. – W minionym roku otworzyliśmy na całym świecie pięć laboratoriów badania opinii publicznej, których zadaniem jest odkrywanie potrzeb i oczekiwań użytkowników szeroko pojętej elektroniki użytkowej. Stanowią one część szerszej sieci badawczej, na którą składają się kolejne trzydzieści trzy ośrodki naukowe oraz sześć centrów projektowych. Łącznie ponad jedna czwarta pracowników Samsung zajmuje się opracowywaniem nowych rozwiązań.
Samsung głęboko zapuścił korzenie w Europie i odgrywa na jej terenie bardzo aktywną rolę, ucząc i inspirując nowe pokolenie liderów technologii. W Holandii specjaliści Samsung szkolą nauczycieli w zakresie integracji techniki cyfrowej w proces nauczania, w Polsce natomiast uczą języków programowania. Inicjatywy te obejmują również Francję i Wielką Brytanię, gdzie Samsung wspiera dzieci najbardziej potrzebujące pomocy. To zaledwie kilka przykładów zaangażowania koreańskiej firmy w rozwój wiedzy na temat technologii cyfrowej oraz walkę z bezrobociem wśród młodych ludzi.
Domowa rozrywka w nowym wymiarze
Samsung pozostaje liderem europejskiego rynku telewizorów nieprzerwanie już od dziewięciu lat. Podstawą tego sukcesu była pionierska rola w technologii plazmowej i LED, dzięki którym możemy oglądać obrazy o najjaśniejszych kolorach, najgłębszych czerniach i najostrzejszych detalach. Dzisiaj Samsung rozpoczyna nową erę innowacji realizując śmiałe projekty wykorzystujące technologie UHD (Ultra High-Definition) i OLED, stworzone po to, by dać użytkownikom prawdziwie niezapomniane wrażenia.
W ubiegłym roku na całym świecie telewizory Samsung sprzedawały się w tempie dwóch sztuk na sekundę. W Europie udział firmy w rynku wynosi aż 41%. Aby jeszcze wzmocnić swoją pozycję europejskiego lidera, Samsung przeprowadził ankietę wśród 18 000 Europejczyków z 18 krajów, pytając o ich oczekiwania dotyczące telewizorów. Wyniki ankiety pokazują, że użytkownicy przede wszystkim oczekują nadzwyczajnej jakości obrazu, większych ekranów, a także prostszej, bardziej intuicyjnej interakcji z urządzeniem.
Telewizory UHD F9000
Samsung UHD F9000 spełnia wszystkie trzy życzenia użytkowników, oferując zupełnie nowy wymiar oglądania, będący w całości owocem innowacji. Ponad osiem milionów pikseli i rozdzielczość czterokrotnie wyższa niż w telewizorach Full HD sprawia, że obraz na telewizorze UHD F9000 jest w najdrobniejszych nawet szczegółach ostry, wyraźny i zdumiewająco naturalny.
Bezkonkurencyjny panel LED wyświetla ostre jak brzytwa detale, optymalnie dobrane kolory i naturalne kontrasty. Jego dopełnieniem jest Quadmatic Picture Engine, czyli zaawansowana technologia przetwarzania obrazu. Bez względu na jakość sygnału wejściowego (SD, HD lub Full HD), Quadmatic Picture Engine dostosowuje jakość obrazu, eliminuje zakłócenia wizualne, poprawia szczegóły i ostrośćobrazu, po czym zwiększa jego rozmiar i wyświetla w oszałamiającej jakości UHD.
Oprócz jeszcze ostrzejszego obrazu, telewizory F9000 oraz wszystkie telewizory Samsung UHD oferują niezrównaną jasność, wyjątkowy kontrast o niezwykle głębokiej czerni oraz autentyczną rozdzielczość UHD, wykorzystując autorskie algorytmy do stworzenia obrazu idealnego.
Telewizor UHD F9000 zaprojektowano tak, aby sam w sobie był ozdobą salonu. Jego minimalistyczny design wyraża się w wąskiej ramie, metalowej podstawie i metalicznym wykończeniu. Twórcy telewizora umiejętnie ukryli w nim głośniki i subwoofery o potężnej mocy aż 70 W, a problem plątaniny kabli rozwiązali przy pomocy listwy One Connect Box, wyposażonej w wejścia dla wszystkich urządzeń multimedialnych. Innowacji nie brak także wewnątrz telewizora – znajdziemy tu wbudowany moduł Evolution Kit, dzięki któremu telewizor potrafi aktualizować swoje oprogramowanie i nauczyć się dodatkowych funkcji, takich jak obsługa przyszłych standardów UHD.
Samsung Smart Hub, czyli prosty i intuicyjny interfejs, dzięki któremu ekran powitalny telewizora stał się domowym centrum rozrywki, także przeszedł swoistą ewolucję – w odpowiedzi na jeszcze jeden wniosek ze wspomnianej ankiety: programy nadawane na żywo stanowią coraz mniejszy odsetek tego, co oglądamy. Właśnie dlatego interfejs wyposażono w funkcję S Recommendation, która proponuje programy i filmy uznane za warte obejrzenia w oparciu o preferencje użytkownika i wcześniej oglądane pozycje. Skoro do dyspozycji mamy jeszcze Twin Tuner, wbudowaną kamerę, opcję video-chatu i udostępnianie treści na urządzenia mobilne za pomocą jednego przycisku, to nie ma wątpliwości, że korzystanie z F9000 jest czymś, czego dotąd nie zaznaliśmy.
Profilowany telewizor Curved OLED
55-calowy Samsung Curved OLED przekracza granice innowacji w domowej rozrywce i stanowi bezprecedensowy krok naprzód we wzornictwie i jakości obrazu. Wygięta w delikatny łuk rama, inspirowana koncepcją ponadczasowej stylistyki Timeless Arena, jest doskonałym nośnikiem dla realistycznych kolorów oferowanych przez technologię OLED. Każdy piksel samodzielnie emituje światło, wyświetlając obrazy o absolutnej czerni, w kontraście niemożliwym do uzyskania w telewizorach konwencjonalnych.
Delikatnie wygięty panel wyświetla obrazy w sposób bardziej przestrzenny i głębszy, nieosiągalny dla telewizorów z płaskim ekranem. Ekran zdaje się unosić ponad metalową ramą, tworząc wrażenie mocy współistniejącej z miękkością. W rezultacie użytkownik może w zupełnie nowy sposób cieszyć się telewizorem i jego nieskazitelnymi kolorami, wyraźniejszym kontrastem i nienagannym odwzorowaniem obrazu.
Oprócz intuicyjnego interfejsu Smart Hub z systemem SRecommendation, telewizor Curved OLED otwiera przed użytkownikiem nowe możliwości dzięki funkcji Multi-View. Opcja ta pozwala dwóm osobom oglądać jednocześnie dwa różne kanały na tym samym ekranie. Wymaga ona użycia okularów Multi-View, wyposażonych w słuchawki zapewniające dźwięk stereo. Funkcja, urzeczywistniona dzięki niezwykle wysokiej częstotliwości odświeżania, pozwala nawet na jednoczesne oglądanie treści 2D i 3D w dowolnej kombinacji.
Na targach IFA, Samsung pokazał także telewizor UHD OLED, łączący w sobie fantastyczne odwzorowania szczegółów w formacie UHD z doskonałym kontrastem i kolorami matrycy OLED – doskonałość w szczegółach.
Sprzęt AGD, dzięki któremu mieszka się lepiej
Dział elektroniki użytkowej firmy Samsung oddany jest wizji domu, w którym mieszka się z przyjemnością, opartej na głębokim zrozumieniu miejscowego rynku, wsłuchiwaniu się w potrzeby klientów oraz pełnemu oddaniu idei perfekcjonizmu w projektowaniu nowych urządzeń. Firma Samsung doskonale zdaje sobie sprawę, że jej klienci mają liczne pasje – od chęci spożywania i przygotowywania wspaniałych potraw po uwielbienie niezwykłego designu wnętrz. Wszystkie produkowane przez Samsung elektroniczne urządzenia AGD uwzględniają te pasje, dzięki czemu pomagają stworzyć dom przyjazny dla mieszkańców.
W roku 2013 obroty firmy Samsung na rynku sprzętu AGD wzrosły o 14 procent, co uczyniło z niej jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. W Europie Samsung od czterech lat utrzymuje się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży lodówek oraz kuchenek mikrofalowych, a w roku 2015 planuje prześcignąć konkurencję w całym sektorze AGD.
Firma Samsung dąży do tego celu, wykorzystując głęboką wiedzę na temat lokalnych rynków, odwołując się do zamiłowań klientów oraz wprowadzając na rynek nowe, innowacyjne urządzenia. Na targach IFA 2013 Samsung przedstawił cały zestaw inicjatyw i produktów, których celem jest poprawienie jakości życia domowego.
Innowacyjne drukarki dla użytkowników indywidualnych i biznesowych
Samsung rozwija także linie drukarek, koncentrując się na mobilności, łatwości obsługi oraz wzornictwie. Do 2017 roku firma planuje zostać największym na świecie producentem drukarek laserowych A4 oraz drukarek wielofunkcyjnych (MFP). Postęp w dziedzinie mobilności i bezpieczeństwa, a także niezwykły wzrost udziału mediów cyfrowych sprawił, że dzisiejsi użytkownicy potrzebują nowoczesnych urządzeń, które pozwolą im osobiście zarządzać własną pracą oraz domowym środowiskiem drukowania.
Samsung od 2009 roku pracuje nad oprogramowaniem do druku z nastawieniem na rynek mobilny i dotychczas opracował dedykowaną aplikację Mobile Print, wsparcie dla Wi-Fi Direct, przycisk Native Photo, a niedawno dodał również funkcjonalność Google Cloud Print i technologię zbliżeniową NFC.
Nowe podejście do druku w erze technologii mobilnych
W Berlinie Samsung zaprezentował też Xpress C460, pierwszą na świecie drukarkę wielofunkcyjną korzystającą z technologii zbliżeniowej NFC. Jest ona odpowiedzią na rosnącą wśród klientów potrzebę komunikacji, współpracy oraz łączności i umożliwia drukowanie zdjęć i dokumentów bezpośrednio ze smartfonów za jednym dotknięciem ekranu. Dzięki synchronizacji kontaktu między smartfonami a drukarką równie łatwe jest skanowanie i faksowanie dokumentów.
Ponieważ komfort użytkownika ma kluczowe znaczenie podczas opracowywania nowych urządzeń, szczególną uwagę poświęcono procesowi instalacji, który we wcześniejszych drukarkach bezprzewodowych często wymagał znacznej ilości czasu. W rezultacie instalacja Xpress C460 została zredukowana do trzech szybkich kroków, które nie wymagają nawet połączenia USB między drukarką a komputerem.
Drukarka Xpress C460 jest dostępna na rynku od sierpnia tego roku, a nowy czarno-biały model wielofunkcyjny Xpress M2070, dostępny tylko w Europie, pojawi się w sprzedaży we wrześniu.