Rozwój technologii OLED i innych innowacyjnych rozwiązań na ogólnoświatowym rynku telewizorów Premium to główne cele firmy LG. Podczas targów IFA 2015firma LG Electronics (LG) ujawniła plany biznesowe działu Home Entertainment, których celemjest pięciokrotne zwiększenie sprzedaży telewizorów OLED w stosunku do pierwszego półrocza.Do końca roku ekrany LG OLED mają wyznaczaćnowy standard na rynku telewizorów.
Co najmniej jeden telewizor OLED na minutę – tak określił ambicje firmy LG Brian Kwon, Wiceprezes oraz Dyrektor Generalny działu Home Entertainment. Strategia oparta jest na czterech nadrzędnych kierunkach działań marketingowych, które mają umocnićpozycję firmy LG na rynku urządzeń domowej rozrywki: (1) utrzymywanie pozycji lidera ogólnoświatowego rynku telewizorów OLED, (2) wdrożenie zintensyfikowanych kampanii marketingowych wspierających sprzedaż telewizorów OLED, (3) umocnienie dominującej pozycji na rynku telewizorów z platformą Smart TV oraz (4) zwiększenie rentowności w segmencie urządzeń audio/wideo.
Więcej telewizorów OLED
Firma LG opracowała pierwszy na świecie ekran OLED 4K przystosowany do wyświetlania obrazu o poszerzonym zakresie tonalnym (HDR). Telewizory wyposażone w tę technologię będą stanowiły większość nowej linii LG OLED. Najnowsze modele OLED 4K to imponująco smukłe konstrukcje, które w najcieńszym miejscu mają zaledwie 4,8 mm grubości. Oferując wiele nowych funkcji, nowoczesny design oraz różne przekątne ekranu, LG zapewni szeroki wybór telewizorów OLED dostosowanych do zróżnicowanych upodobań klientów. Realizacji celów firmy sprzyja także zapowiedziane wprowadzenie telewizorów OLED przez innych producentów, które zaowocuje szybszym upowszechnianiem się tej technologii wśród konsumentów oraz zwiększeniem jej udziału w rynku telewizorów.
Efektywniejsze kampanie marketingowe
Firma LG zamierza zainwestować w szereg kampanii marketingowych mających na celu zwiększenie sprzedaży telewizorów OLED na całym świecie. W ramach tych działań zaplanowano objazdowe prezentacje produktów oraz ekspozycje telewizorów OLED w głównych portach lotniczych na całym świecie. Działania mają wesprzeć pozytywne wyniki testów przeprowadzanych przez organizacje konsumenckie oraz recenzje mediów, które przełożą się na wzrost zainteresowania telewizorami LG OLED wśród potencjalnych klientów. Według jednego z amerykańskich magazynów,OLED firmy LG to najlepszy telewizortego roku, natomiast firma Value Electronics dystrybutor elektroniki użytkowej, uznała model 65EG9600 za „króla telewizorów”.
Szersza oferta Smart TV
Firma LG będzie także poszerzać możliwości platformy webOS, udostępniając w telewizorach Smart TV treści oferowane przez partnerów, takich jak Netflix i YouTube, filmy od lokalnych usługodawców, a także szeroki wybór nowych aplikacji. We współpracy z firmą Amazon, LG uruchomi usługę strumieniowego przesyłania treści HDR przeznaczoną dla telewizorów z systemem webOS 2.0. Ponadto, wprowadzi bezpłatną aktualizację Value Pack Upgrade przeznaczoną dla telewizorów z systemem webOS 1.0, która umożliwi korzystanie z kluczowych funkcji dostępnych w systemie webOS 2.0.
Zwiększenie rentowności w segmencie urządzeń audio/wideo
Firma LG dąży do zwiększenia rentowności działów oferujących monitory, profesjonalne wyświetlacze oraz sprzęt audio/wideo. Utrzymanie swojej renomy w dziedzinie wyświetlaczy z segmentu Premium, ma zapewnić firmie linia produktów Digital Signage, charakteryzujących się wyjątkowo smukłymiekranami z najwęższąna świecie ramką ekranu o grubości zaledwie 2 mm. LG zamierza również intensywnie promować swoje monitory klasy Premium, takie jak modele w formacie 21:9 i rozdzielczości 4K, z płaskim lub zakrzywionym ekranem. Ponadto, zgodnie z zapowiedziami sprzed targów IFA 2015, firma LG poszerzyła rodzinę urządzeń audio z interfejsem Bluetooth,wprowadzając do ofertyzakrzywiony soundbar oraz przenośne głośniki.