PC Polska konsekwentnie zwiększało w drugim kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec czerwca 2015 r. UPC Polska miało 1 418 400 klientów, którzy korzystali z 2 764 700 usług. Od początku roku wzrósł też znacząco zasięg sieci UPC. UPC Polska konsekwentnie zwiększa zasięg swojej nowoczesnej sieci – w drugim kwartale 2015 r. już ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba
gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200.
Kluczowe wydarzenia II kwartału 2015 roku:
- UPC buduje sieć w nowych miejscowościach i rozpoczęło świadczenie usług w Płocku;
- O 12 500 wzrosła liczba sprzedanych usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii;
- Analiza UKE: oferta dostępu do internetu UPC najkorzystniejszą na rynku;
UPC Polska konsekwentnie zwiększa zasięg swojej nowoczesnej sieci – w drugim kwartale 2015 r. już ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200.
Więcej cyfrowych usług
Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 700 do poziomu 1 010 700. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w drugim kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 925 500, czyli o 3 800 w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2015 r., a liczba klientów telefonii wzrosła o 9 400, do poziomu 569 300. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec II kwartału 259 200. Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec II kwartału do poziomu 2 764 700, co oznacza wzrost o 12 500, a liczba klientów wyniosła 1 418 400.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrósł do 85,5 proc., a potrójną usługę wybrało już niemal 36 proc. klientów.
UPC inwestuje w nowych miastach
UPC Polska stale poszukuje możliwości rozwoju i zwiększania zasięgu swoich usług cyfrowych. W II kwartale UPC Polska rozpoczęło inwestycje w sieć w nowych miejscowościach i w połowie maja rozpoczęło świadczenie usług w Płocku. Mieszkańcy miasta mogą już skorzystać z cyfrowych usług najwyższej jakości – m.in. innowacyjnej platformy Horizon, która łączy ze sobą trzy usługi (telewizję, internet i telefon) w jednym urządzeniu, oraz zalety multiscreeningu i telewizji mobilnej oraz superszybkiego internetu z prędkością aż do 250 Mb/s. Wraz z rozpoczęciem świadczenia usług UPC otworzyło w Płocku salon sprzedaży, zlokalizowany w Centrum Handlowym Atrium Mosty, operator uruchomił też dedykowaną stronę http://plock.upc.pl.
Więcej cyfrowej rozrywki
W II kwartale 2015 roku UPC zwiększyło ofertę dla klientów, włączając nowe kanały, w tym TVN Fabuła, Lifetime, Polsat Food Network oraz nową ofertę kanałów z rodziny CANAL+, w tym nowe CANAL+ SPORT2 i CANAL+ DISCOVERY, a także odświeżone kanały CANAL+ 1 i CANAL+ SERIALE. Łącznie na koniec II kwartału oferta liczyła 160 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 60 w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do bibliotek MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC NA ŻADANIE.
UKE: usługi UPC najkorzystniejsze dla klienta
W maju niezależny regulator rynku, Urząd Komunikacji Elektronicznej, drugi raz z rzędu potwierdził w swojej analizie, że oferta UPC Polska jest najkorzystniejszą na rynku. Dotyczy to wszystkich oferowanych szybkości, ale najkorzystniej UPC wypada w przypadku internetu większych prędkości: dla szybkości 60 Mb/s i kontrakcie na 12 miesięcy oferta UPC była najkorzystniejsza na rynku, podobnie jak w przypadku szybkości powyżej 100 Mb/s. Najmniej musieli zapłacić użytkownicy UPC za Internet o przepustowości do 120 Mb/s. Za szybkość łącza na poziomie do 250 Mb/s i do 500 Mb/s, w umowie na dwa lata, oferta konkurenta była droższa o 53,57 zł od oferty UPC o tej samej przepływności i krótszym okresie zobowiązania.
W czerwcu UKE potwierdził też, że UPC znajduje się w ścisłej czołówce operatorów, oferujących internet, telewizję i telefon. Raport UKE potwierdza także, że w przypadku tzw. usług wiązanych klienci bardzo chętnie wybierają UPC.
Wsparcie dla biznesu i edukacji
UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. W II kwartale operator wystartował z pilotażową odsłoną Think Big Academy – cyklem wykładów, adresowanych do przedsiębiorców, stawiających pierwsze kroki w świecie kreatywnego biznesu. UPC Polska zostało też partnerem V Forum Młodzi Innowacyjni – inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej, integrującej najważniejsze organizacje otoczenia młodego biznesu. Wydarzenie oferuje swoim uczestnikom udział w serii szkoleń, konferencji i spotkań networkingowo – edukacyjnych z najważniejszymi liderami biznesu, reprezentantami inkubatorów przedsiębiorczości i parków naukowo-technologicznych. W maju UPC zostało głównym partnerem konferencji „Europejski Rynek Cyfrowy – umiejętności, gospodarka, praca”. Udział w niej wziął wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip.