Twoja firma ma negatywną opinię w internecie? Być może przedsiębiorstwo padło ofiarą zaplanowanego hejtu. Cena za umieszczenie nieprawdziwego, hejterskiego komentarza wynosi niewiele ponad 1 zł. Dla nieuczciwej konkurencji to nieduży koszt. Odbudowa pozytywnego wizerunku jest droższa i trudniejsza, ale możliwa. Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych i nowych technologii sprawia, że dbanie o swój wizerunek w sieci staje się dla firm coraz większym wyzwaniem.
Tymczasem dobra opinia jest kluczowa dla utrzymania się na rynku. Jak stwierdza w rozmowie z agencją informacyjną infoWire.pl Michał Fedorowicz z firmy Apostołowie Opinii: – Firmy z negatywną opinią w internecie mają problemy z rekrutacją nowych pracowników oraz motywacją obecnie zatrudnionych. Narażone są również na zwiększoną liczbę reklamacji oraz spadek zainteresowania klientów ich produktami, a co za tym idzie – niższe zyski.
Co więc robić z nieprawdziwymi, hejterskimi komentarzami? Najlepiej się ich pozbywać. Tylko jak? – Wiele podmiotów gospodarczych samodzielnie usuwa kłamliwe wpisy. Może to jednak przysporzyć wielu problemów, związanych z nieznajomością prawa i regulaminów witryn, na których są umieszczone komentarze. Bardzo często portale wykorzystują niewiedzę i żądają nielegalnych opłat za ich usunięcie – ostrzega ekspert.
Zdanie się na specjalistów usuwających negatywne komentarze wyniesie nas od 150 do kilku tysięcy złotych, w zależności od tego, ile wpisów musi zostać usuniętych. Skuteczność jest duża – profesjonaliści mogą zlikwidować 87% hejterskich komentarzy, jednak z roku na rok „czyszczenie” sieci staje się coraz trudniejsze.