Siłą napędową rozwoju społeczeństw i technologii są nowatorskie pomysły na rozwiązywanie pojawiających się problemów. Dzięki Orange każdy może teraz dzielić się swoimi pomysłami z ludźmi na całym świecie. Polska dołączyła do międzynarodowego programu Imagine with Orange, który umożliwia zgłaszanie swoich koncepcji i pomaga w ich realizacji.
– Program Imagine with Orange ma na celu włączenie społeczeństwa do współtworzenia innowacji. Zgłoszone pomysły są widoczne dla wszystkich zainteresowanych. Setki, tysiące ludzi dowiadują się o nich, mogą je skomentować, wzbogacić, a przede wszystkim oddać na nie swój głos. To społeczność wybiera najbardziej trafne i pomysłowe propozycje. W Orange przywiązujemy dużą wagę do wspierania innowacyjności, zarówno poprzez szukanie pomysłów wśród pracowników, jak i przez programy nastawione na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw m.in. Orange Fab, czy BIHAPI. W sieci placówek Orange Labs prowadzimy również na szeroką skalę prace badawczo-rozwojowe – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.
Raz na kwartał w ramach Imagine with Orange uruchamiana jest kampania poświęcona zagadnieniom z różnych obszarów, takich jak e-zdrowie, rozrywka, zakupy, etc. Obecna kampania poświęcona jest tematyce inteligentnych miast (Smart City). Zbierane są pomysły na to, jak usługi cyfrowe mogą usprawnić takie dziedziny jak transport publiczny, energetyka, czy zarządzanie nieruchomościami. Uczestnicy z Polski mogą zgłaszać swoje pomysły od 13 lutego do 20 marca 2015.
Dzięki takiemu modelowi lokalne pomysły mogą być rozwijane na skalę globalną. To czyni platformę Imagine with Orange unikalną inicjatywą skupiającą osoby, które chcą brać udział w zmianach zachodzących wokół nich.
Osoby, których pomysły będą najlepiej ocenione, zostaną zaproszone do Paryża i wezmą udział w warsztatach z zespołem ds. innowacji w Orange. Ich pomysły mogą następnie zostać włączone do strumienia innowacji w Orange lub dać początek nowym przedsięwzięciom czy startup-om, które Orange wesprze dzięki współpracy z lokalnymi partnerami.
Orange Polska na rozwój innowacyjnych usług i technologii przeznacza rocznie 50 – 60 mln zł. W Orange Labs opracowywane są rozwiązania dopasowane do wszystkich grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami.