Wirtualna Polska wprowadza projekt „Poczta bez granic”. Osoby niesłyszące mogą swobodnie połączyć się z Biurem Obsługi Klienta przy udziale tłumacza języka migowego Migam. Z całkowicie bezpłatnej pomocy mogą skorzystać użytkownicy poczty WP i o2. WP jest pierwszym polskim wydawcą oferującym obsługę osób niesłyszących. „Poczta bez granic” umożliwia użytkownikom poczty z dysfunkcjami słuchu nieskrępowany kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Dzięki współpracy z Migam WP oferuje pomoc tłumacza języka migowego w trakcie rozmów z konsultantami infolinii. Wystarczy wybrać opcję „połącz z tłumaczem”, aby w kontakcie z pracownikiem BOK pośredniczył tłumacz Migam. Połączenie odbywa się przy pomocy urządzenia wyposażonego w kamerę oraz mikrofon.
– Do tej pory głównym kanałem komunikacji niesłyszących użytkowników była forma pisemna, która niestety nie zapewnia pełnego wsparcia. Język migowy ma inną gramatykę i składnię, co często uniemożliwiało lub mocno utrudniało kontakt pisemny. Współpraca z Migam pozwoli na prostsze, szybsze oraz sprawniejsze rozpatrywanie zgłoszeń, szczególnie dotyczących możliwości odzyskania dostępu do konta pocztowego, problemów technicznych, zgłoszenia awarii, ale też przekazywania wszelkich sugestii dotyczących dalszego rozwoju usługi – mówi Paweł Milewski, dyrektor obszaru poczta w WP.
WP jest pierwszym polskim wydawcą oferującym obsługę osób niesłyszących. Pomoc dostępna jest pod adresami: https://pomoc.wp.pl/migam oraz https://pomoc.o2.pl/migam.
Migam istnieje od 2011 roku. Organizacja usprawnia komunikację niesłyszących klientów z pracownikami biur obsługi klientów. Oferuje również bezpłatny słownik do nauki języka migowego, szkolenia, wydaje podręczniki do nauki, tłumaczy teksty i filmy oraz udostępnia tłumacza języka migowego on-line.