ING Bank Śląski zainwestował 1 milion zł w spółkę rozwijającą aplikację Vooom, nabywając tym samym pakiet mniejszościowy 8%. Partnerzy zacieśniają współpracę merytoryczną nad rozwojem pierwszego polskiego MaaS (Mobility-as-Service). Zawarcie umowy inwestycyjnej oraz umowy marketingowej pomiędzy ING Bankiem Śląskim a Vooom nastąpiło w dniu 15 stycznia 2020 roku. ING Bank Śląski zainwestował 1 milion złotych i nabył pakiet mniejszościowy 8%.
– Ochrona środowiska to ważny element długoterminowej strategii naszego banku, dlatego proaktywnie wspieramy Vooom, który dzięki swojej filozofii, zaawansowaniu technologicznemu i wizji umożliwi zmiany postaw mieszkańców w zakresie zrównoważonego transportu oraz przyczyni się do rozwoju elektromobilności w Polsce. Dlatego podjęliśmy decyzję dotyczącą zaangażowania kapitałowego w spółkę Vooom w wysokości 1 miliona złotych oraz współpracy w zakresie udostępnienia aplikacji – powiedziała Joanna Erdman, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
– Współpraca z ING to ważny krok w rozwoju Vooom. W zaledwie 8 miesięcy po debiucie Vooom jest postrzegany przez ekspertów i media jako ciekawe rozwiązanie wpływające na przemiany cyfrowe w naszym kraju. Cieszy nas to i nie planujemy zwalniać tempa. Będziemy rozszerzać zakres dostępności naszych usług w kolejnych miastach. Pracujemy nad tym, aby wkrótce dołączyli do nas również kolejni partnerzy – dodaje Włodzimierz Łoziński, CEO Vooom.
Polski MaaS Vooom już dziś umożliwia użytkownikom indywidualnym w największych polskich miastach szybkie i komfortowe przemieszczanie się za pomocą pojazdów „na minuty”, komunikacji miejskiej oraz taksówek, wszystko z poziomu jednej aplikacji. Klientom biznesowym Vooom oferuje nowatorski benefit pozapłacowy, dzięki któremu firmy mogą dofinansować swoim pracownikom codzienne dojazdy do pracy. Elastyczna formuła aplikacji pozostawia wiele swobody podróżującemu – to od niego zależy, czy użyje środków jadąc do lub z biura, czy też w swoim czasie wolnym. Obecnie Vooom pracuje nad stworzeniem innowacyjnego planera, który dzięki zaawansowanym modelom predykcyjnym oraz uczeniu maszynowemu pozwoli użytkownikom zawsze dojechać na czas w optymalny dla nich sposób. Najnowszy raport Microsoft pt. „2019 Retail Trends” dowodzi, że aż 31% firm w najbliższych latach planuje wdrożenie narzędzi opartych na AI.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przekaże na przygotowanie planera prawie 3 miliony złotych.