ING Bank Śląski drugi rok z rzędu został „Najlepszym Bankiem w Polsce” w rankingu Instytucja Roku i zdobył nagrody aż w 8 kategoriach. 24 placówki ING otrzymały indywidualne wyróżnienia i tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów.
– Mimo dynamicznie zmieniającego się otoczenia konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię i koncentrowaliśmy się na potrzebach klientów. Customer Experience jest jednym z kluczowych elementów naszej działalności. Niezmiennie stawiamy na relacje i budowanie pozytywnych doświadczeń. Wiemy, jak ważne są dobrze zaprojektowane procesy cyfrowe, które umożliwiają nam pełną interakcję z klientami. Upraszczanie i digitalizacja procesów pozwalają nam coraz lepiej odczytywać ich potrzeby, a technologia ułatwia personalizację ich obsługi. To wyróżnienie jest efektem zaangażowania wszystkich pracowników, to jest nasz wspólny sukces – podkreślił Marcin Giżycki, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
ING Bank Śląski został Najlepszym Bankiem w Polsce oraz otrzymał tytuł „Instytucji Roku” w następujących ośmiu kategoriach:
- Najlepsza obsługa w placówce
- Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych
- Najlepsza bankowość prywatna
- Najlepszy proces otwarcia konta w placówce
- Najlepsza obsługa hipoteczna
- Najlepszy zdalny proces otwarcia konta
- Najlepsza aplikacja mobilna
- Najlepsza bankowość internetowa
Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Projekt jest prowadzony w sposób ciągły przez cały rok. Poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci: konto osobiste, konto dla dziecka, oszczędności i inwestycje, kredyty gotówkowe, karty kredytowe, produkty hipoteczne oraz oferta dla małych firm. Dodatkowo weryfikacji podlega sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych zarówno w placówce jak i kanałach zdalnych oraz jakość serwisu i zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej.
8. edycja Instytucji Roku była realizowana przez 4 kwartały 2022 roku i swoim zasięgiem objęła 13 banków. Zrealizowano 1558 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1244 połączenia z infolinią, wysłano 650 zapytań e-mail, otworzono 350 kont osobistych, przeprowadzono ponad 700 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 11 645 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.