mBank mobile jako pierwszy wdrożył usługę przeniesienia numeru przez Internet. Nowa, innowacyjna usługa pozwala na przejście do sieci mBank mobile przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu, bez konieczności udawania się do punktów operatora (mKioski).
Nowa usługa została wprowadzona w odpowiedzi na sugestie obecnych i potencjalnych Klientów zebrane podczas przeprowadzonych w czerwcu 2008 r. badań. Na stronie www.mobile.pl/wniosek-mobile użytkownik ma do dyspozycji elektroniczny wniosek. Po wypełnieniu formularza, następuje prosta weryfikacja za pomocą kodu wysyłanego SMS-em na numer telefonu użytkownika.
W ciągu 2 dni roboczych mBank przygotowuje niezbędne dokumenty i wysyła je do użytkownika na wskazany adres, bezpłatną przesyłką kurierską. Kurier kontaktuje się następnie z Klientem i umawia wizytę w dogodnym terminie. Klient podpisuje niezbędne dokumenty oraz otrzymuje kartę SIM, na której będzie aktywowany jego numer od obecnego operatora.
O rozpoczęciu oraz postępach procesu przenoszenia Klient informowany jest za pomocą wiadomości email oraz SMS. Po przejściu do sieci mBank mobile – otrzymuje 10 zł na start na usługi.
Dla sprawnego i szybkiego przeniesienia ważne jest, aby użytkownik w przypadku korzystania z telefonu na kartę był zarejestrowany u swojego dotychczasowego operatora., Przenoszący numer klient musi także posiadać środki na koncie na opłatę za przeniesienie, którą pobierze od niego dotychczasowy operator.
To obecnie jedyny, tak wygodni i łatwy proces przeniesienia numeru wśród operatorów komórkowych w Polsce.