Mój Asystent oraz Roboplatforma – to dwa rozwiązania technologiczne ING Banku Śląskiego wyróżnione w konkursie Gazety Bankowej Lider 2017. Konkurs nagradza najnowocześniejsze oraz najbardziej innowacyjne wdrożenia IT w polskich firmach
i finansach. Kapituła konkursu przyznała nagrody dla najlepszych wdrożeń technologicznych ubiegłego roku oraz dla najlepszych produktów dostępnych obecnie na rynku.
W kategorii „Bankowość”, doceniono te rozwiązania, informatyczne, które wspierają i usprawniają obsługę klientów, a także pozwalają e na unowocześnienie oferty produktowej.
Wyróżnione rozwiązania ING Banku Śląskiego to:
Mój Asystent – chatbot, który wspiera i usprawnia obsługę klientów poprzez udzielanie właściwych informacji 24/7. Baza wiedzy na której się opiera, została zaprojektowana w taki sposób, aby była użyteczna zarówno dla pracownika, jak i klienta banku. Mój Asystent jest dostępny dla pracowników banku od 2017 roku, a dla klientów od początku marca 2018 roku.
Roboplatforma – narzędzie, które każdemu pracownikowi ING pozwala zbudować – z gotowych komponentów lub całkowicie od zera – swojego robota. Jej powstanie i wdrożenie jest wynikiem wieloletniego wykorzystywania wcześniejszych wersji technologii Robotics w ING Banku Śląskim.
Konkursy Technologiczne Gazety Bankowej są organizowane od 16 lat.