Sytuacja na rynku pracy mobilizuje firmy do poszukiwania nowych, atrakcyjnych sposobów dotarcia do kandydatów i wyróżnienia się jako pracodawca. Eniro Polska wykorzystuje w tym celu innowacyjny pomysł wdrożony przez polski start-up Waywer. Rozwiązanie to pozwala na spersonalizowaną komunikację z kandydatami w procesie rekrutacyjnym za pośrednictwem wideo-wiadomości jeszcze przed pierwszym spotkaniem z rekruterem.
Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że stworzenie odpowiedniego „candidate experience”, czyli sumy doświadczeń kandydata z potencjalnym pracodawcą, jest kluczowe w osiągnięciu sukcesu rekrutacyjnego, zwłaszcza w sytuacji tzw. „rynku pracownika”. Jeśli chcemy przyciągnąć do naszej organizacji wartościowych kandydatów, musimy zadbać już od momentu, gdy zdecydowali się aplikować, o zbudowanie jak najlepszych relacji na linii firma -kandydat. Z pomocą w tym obszarze przychodzą pracodawcom coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Jedno z nich opracował polski start-up Waywer.
Rozwiązanie proponowane przez Waywer, które zdecydowała się wdrożyć do procesu rekrutacji firma Eniro Polska, polega na wysyłaniu spersonalizowanych wideo-wiadomości do kandydatów. Osoba otrzymuje wiadomość na telefon za pośrednictwem SMS’a lub e-maila. Kliknięcie w link przekierowuje kandydata do wiadomości wideo. Krótki film zawiera wypowiedź rekrutera, a także szczegóły dotyczące miejsca spotkania czy zaproszenie do zapoznania się z poradnikiem „Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej”. Wiadomość może być dowolnie konfigurowana – można ją wzbogacić np. o mapy z lokalizacją siedziby firmy, linki do kanałów społecznościowych pracodawcy, dodatkowe filmy, zdjęcia czy grafiki.
– Specjalizujemy się w marketingu internetowym i nowych technologiach dla biznesu. Z zainteresowaniem śledzimy nowe trendy w cyfrowej komunikacji z kandydatami. Innowacja Waywer nie tylko usprawnia proces rekrutacyjny, ale stanowi również wartość dodaną w budowaniu pożądanego employer brandingu. Obecnie monitorujemy efektywność wdrożenia tej nowoczesnej usługi i zauważyliśmy życzliwe przyjęcie tego kanału komunikacji ze strony kandydatów. – mówi mówi Anna Strutyńska, dyrektor personalny w Eniro Polska.
W klasycznym procesie rekrutacji to pracodawca zazwyczaj wie jak wygląda kandydat, dzięki zastosowaniu wideo – wiadomości kandydat ma szansę poznać przedstawiciela firmy zanim pojawi się na rozmowie rekrutacyjnej. Spersonalizowany komunikat wideo pozwala pracodawcy na wyróżnienie się spośród innych firm zabiegających o uwagę kandydata. Może mieć to znaczący wpływ na sukces rekrutacji, szczególnie jeśli naszym kandydatem jest przedstawiciel pokolenia Millenialsów, dla którego liczy się szybki i bezpośredni kontakt z pracodawcą, najlepiej za pomocą smartfona.
– W dzisiejszych czasach, kiedy pracodawcy mają często do zaoferowania bardzo podobne warunki pracy, podobne pakiety benefitów i wynagrodzenia, sposób, w jaki firma traktuje kandydata w procesie rekrutacyjnym przekłada się wprost na zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Dlatego cieszymy się, że Eniro zdecydowało się postawić na wyjątkowy „candidate experience. – mówi Michał Cal, Business Development Manager w Waywer.
Platformę Waywer, która stwarza pracodawcom szanse na wykorzystanie wideo-wiadomości w procesie rekrutacji, obsługuje się bardzo intuicyjnie, a system sam przetwarza dane i raportuje o czynnościach odbiorcy. Operator widzi więc, czy i kiedy oraz ile razy odbiorca odtworzył wiadomość, czy zapoznał się z nią do końca, czy odpowiedział na załączone pytania i potwierdził obecność na spotkaniu. Wszystkie informacje są raportowane na bieżąco, a rekruter monitoruje proces i dopasowuje swoje działania do reakcji kandydatów, co pozwala lepiej zarządzać procesem komunikacji.
Spółka Waywer została doceniona w branży HR już w 2017 roku, kiedy jej pilotażowy projekt komunikacji z kandydatami za pomocą wideo – wiadomości został uznany za „Najlepszą innowację w Employer Brandingu” według jury konkursu EB Stars.
Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej Panorama Firm, specjalizuje się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań marketingu internetowego dla małych i średnich firm, więc wie jak ważne jest budowanie na rynku przewagi konkurencyjnej. Stąd pomysł, aby wykorzystać nowoczesne rozwiązania wideo – wiadomości w komunikacji z kandydatami podczas procesu rekrutacyjnego i wyróżnić się jako pracodawca.