InPost uruchamia nowy kanał obsługi klienta. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.
− ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów – dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie paczkomatu aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
ChatBot Mat pomoże klientowi zlokalizować paczkę między innymi, gdy wybrany przez niego paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w paczkomacie w ciągu 48 godzin. Paczka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP) – skąd będzie można ją odebrać.
Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba paczkomatów (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).
W listopadzie 2019 roku InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.
InPost udostępnił też nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie paczkomatem i swoją skrytką z poziomu aplikacji. Od teraz przy jednym paczkomacie przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia Go Mobile! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.