InPost udostępnił nową aplikację mobilną. W jej ramach użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem. Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań
związanych z obsługą paczek.
– Najnowsza aplikacja mobilna jest nie tylko prosta i intuicyjna – ale posiada wiele udogodnień dla naszych użytkowników. Teraz jeszcze szybciej można odebrać, skorzystać z opcji śledzenia drogi przesyłki. Łatwo można generować kody QR, które umożliwiają odbiór paczki w kilka sekund czy płacić za pobraniem. Te udogodnienia to kolejny etap zaawansowanej informatyzacji InPostu – nasi kurierzy zostali wyposażeni w nowoczesne tablety, a Paczkomaty zaczynają oferować coraz więcej usług dodatkowych – w tym także finansowych – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Aplikacja zapewnia:
- śledzenie przesyłek – powiadomienia w postaci notyfikacji (statusy paczek)
- możliwość otrzymywania powiadomień w momencie zbliżenia się do Paczkomatu, w którym czeka paczka (200m, 500m, 1000m – geofencing)
- możliwość wyszukania Paczkomatu lub POP’u InPost w okolicy (mapa)
- możliwość obserwowania paczki własnej lub „obcej” (np. kogoś z rodziny)
- funkcję nawigacji do wybranego Paczkomatu i Punktu Obsługi Klienta
- możliwość „dzielenia się paczkami” czyli łatwo przesłać dane do odbioru paczki przez członka rodziny lub znajomego
- informacje o odebranych przesyłkach w archiwum
- kod odbioru oraz kod QR w aplikacji do szybkiego odbioru paczki
- brak potrzeby rejestrowania każdego numeru paczki w aplikacji
- możliwość nadania własnej nazwy dla paczki
- możliwość zapłaty za paczki pobraniowe
Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.
InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów InPost przy sklepach Dino w całej Polsce.