Firma Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) poinformowała o nawiązaniu współpracy z PGi, największym na świecie dostawcą rozwiązań usprawniających komunikację i pracę w grupie. Firmy wspólnie zaoferują zintegrowane systemy do obsługi konferencji audio w standardzie High Definition (HD), ułatwiając wdrożenie firmom technologii UC&C. Nowe rozwiązania będą oferowane na platformie komunikacyjnej Rainbow.
Telekonferencje stanowią obecnie od połowy do trzech czwartych wszystkich biznesowych połączeń głosowych, niezależnie od wielkości firmy. Badania przeprowadzone przez Wainhouse Research wykazały, że w tym roku prawie 70% przedsiębiorstw oraz instytucji będzie jeszcze częściej korzystać z takiej formy komunikacji. Coraz więcej spośród nich wdraża oparte na chmurze narzędzia usprawniające współpracę, takie jak platforma Rainbow.
Integracja rozwiązania GlobalMeet z produktem firmy Alcatel-Lucent pozwoli włączyć więcej numerów i krajów do systemu telekonferencyjnego, bez opłat za dostęp. Pomoże to firmom w osiągnięciu większych korzyści z inwestycji w rozwiązania ujednoliconej komunikacji. Rozmowy prowadzone podczas telekonferencji na platformie Rainbow będą nie tylko wyraźne, dzięki nowym technologiom PGi, ale także bezpieczne.
– PGi pomaga przedsiębiorstwom w usprawnieniu komunikacji i zwiększeniu produktywności pracowników. Global Meet, nasza technologia audio w standardzie HD zaprojektowana z myślą o telekonferencjach, połączona z intuicyjną platformą komunikacyjną Rainbow, tworzy wyjątkowe, całościowe rozwiązanie spełniające oczekiwania uczestników spotkań i zebrań. – mówi Pat Harper, dyrektor ds. technicznych w firmie PGi. – Integracja platformy Rainbow z rozwiązaniem GlobalMeet eliminuje wiele problemów, które często utrudniają wdrożenie przedsiębiorstwom technologii ujednoliconej komunikacji i współpracy (UC&C). Co więcej, jakość dźwięku pozostaje doskonała niezależnie od tego, z jakich urządzeń korzystają uczestnicy. Obsługa interfejsu jest łatwa dla każdego, zarówno dla osób wewnątrz firmy jak i spoza niej, dzięki czemu mogą bez problemu dołączyć do telekonferencji w dowolnym momencie.
Każdy użytkownik, wybierając Rainbow, może szybko skonfigurować usługę audio bez pomocy informatyków. Klienci mają do wyboru elastyczne opcje cenowe, np. pakiety z opłatami naliczanymi za minutę lub od użytkownika. Dzięki temu system telekonferencji może obejmować nawet 250 uczestników z całego świata, korzystających z ponad 160 lokalnych punktów dostępowych w ponad 60 krajach.