Inteligentne domy, samochody, telefony… – w naszym otoczeniu coraz częściej funkcjonują przedmioty, które ułatwiają nam życie. Rozwój techniki sprawił, że konsumenci stali się bardziej wymagający. Oczekują nowych rozwiązań i aplikacji, które – poza podstawową funkcjonalnością – zaspokoją również dodatkowe potrzeby. Dziesięć lat temu telefon komórkowy służył wyłącznie do wykonywania połączeń i pisania sms-ów. Dziś za pomocą tego urządzenia możemy np. wykonać przelew i
sprawdzić stan swojego konta.
W gospodarstwach domowych królują telewizory, które „myślą” za użytkownika i pozwalają mu w komfortowy sposób oglądać telewizję. Co oznacza pojęcie smart w przypadku tych urządzeń i na co należy zwracać uwagę dokonując zakupu?
– Zazwyczaj przy zakupie telewizora zwracamy uwagę na jakość obrazu i design. To bardzo ważne, natomiast przy wyborze telewizora z funkcją Smart TV powinniśmy uwzględnić również reputację producenta oraz bogactwo polskich treści w aplikacjach, przede wszystkim liczbę dostępnych filmów i programów przygotowanych specjalnie dla polskiego widza. Musimy pamiętać, iż pod względem zawartości telewizory Smart poszczególnych producentów bardzo się między sobą różnią – niektórzy oferują setki tysięcy filmów, inni jedynie kilkadziesiąt programów. Ponadto decydując się na najwyższe modele telewizorów, warto sprawdzić, czy będzie można je w przyszłości unowocześnić za pośrednictwem Evolution Kit– mówi Rafał Wilczopolski, Product Marketing Unit Manager w Samsung Electronics Polska.
– Telewizja i Internet to media, które dziś koegzystują. Nie można więc mówić o zastąpieniu jednego przez drugie. Telewizja, oprócz własnych zasobów i produkcji korzysta z treści zawartych w Internecie, wykorzystuje też sieć jako medium do przekazywania informacji. Za pośrednictwem Internetu, Smart TV i aplikacji możemy z kolei korzystać z treści wyprodukowanych przez telewizję, ale bez ograniczeń spowodowanych ramówką. Dzięki temu połączeniu sami decydujemy co i kiedy chcemy obejrzeć. Koegzystencja i wzajemne przenikanie Internetu i telewizji będzie następowało jeszcze szybciej, między innymi dzięki dalszemu rozwojowi Smart TV oraz takim technologiom jak HbbTV czyli telewizja hybrydowa, które umożliwiają w trakcie oglądania telewizji uzupełnianie obrazu o treści przesyłane za pośrednictwem Internetu – mówi Michał Wojciechowski, Kierownik Zespołu ds. treści i aplikacji w Samsung Electronics Polska.