Należący do Interii Smaker jest najpopularniejszym serwisem kulinarnym w polskim internecie, jak wynika z najnowszych badań Gemius/PBI. Jest też pierwszym serwisem kulinarnym w historii, z którego przepisów w ciągu miesiąca skorzystały ponad 3 miliony użytkowników. Smaker – serwis pierwszego wyboru dla polskich amatorów gotowania – to dzisiaj blisko 40 tysięcy przepisów i prawie 3 tys. materiałów wideo przygotowanych przez niemal 50 tysięcy zrzeszonych w serwisie kucharzy.
To również innowacyjne narzędzia, np. książki kucharskie, które użytkownicy mogą samodzielne tworzyć i drukować, playlisty zestawiane przez vlogerów, a także użyteczne aplikacje mobilne – Smaker oraz Ciasta i Desery – na platformę Android. W najbliższych dniach premierę będzie miała również aplikacja Smaker przeznaczona na urządzenia z systemem iOS.
– Tematyka kulinarna przeżywa rozkwit w polskim internecie. Mimo bardzo licznej konkurencji z naszego serwisu skorzystały aż 3 miliony użytkowników. Ten wynik to wyrazy uznania za naszą konsekwentną pracę przy dostarczaniu serwisu odpowiadającego na potrzeby tych, którzy z niego korzystają. Smaker cieszy się tak wielką popularnością, bo przepisy naszych użytkowników są sprawdzone i każdy może je przyrządzić w swoim domu – mówi Andrzej Potocki, dyrektor Pionu Społeczności w Interii.
Każdy miłośnik dobrej kuchni wie jednak, że ważny jest nie tylko smak potrawy, ale i to, jak została podana. Ta zasada obowiązuje również w przypadku serwisów internetowych. – Od początku funkcjonowania Smaker proponuje nowatorskie rozwiązania. Jako pierwsi umożliwiliśmy przygotowanie książek kucharskich czy embedowanie całych playlist filmów kulinarnych z serwisu YouTube. Jako jedyni umożliwiamy naszym użytkownikom zarabianie na swoich przepisach dzięki programowi AdSense.
Z serwisu Smaker.pl w lutym 2017 skorzystało 3 082 797 użytkowników. Według badania Gemius/PBI w lutym br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 18,5 mln realnych użytkowników i 1,2 mld odsłon, a sam portal Interia – 12,6 mln użytkowników i 689 mln odsłon.