Internauci chcą mieć możliwość rezerwacji usług przez internet – wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Rezervante.pl. Na pytanie „Czy gdybyś miał/miała możliwość rezerwacji terminów przez internet, czy korzystałbyś z nich?”, ponad 87% ankietowanych odpowiedziało twierdząco.
Poprzez rezerwację internetową, klienci mogą w dowolnej chwili zapisać się na wybrany przez siebie termin u fryzjera, dentysty, mechanika, prawnika itp. bez wychodzenia z domu.
Do najpopularniejszych usług, które chcieliby rezerwować respondenci, należą usługi fryzjersko-kosmetyczne, restauracje, usługi medyczne, warsztaty samochodowe oraz wypożyczalnie sprzętu i akcesoriów. Najmniejszą popularnością cieszą się biura poselskie (3,7% badanych).
Więcej niż 69% ankietowanych uważa, że zbyt mało firm umożliwia rezerwację usług przez internet. Tyle samo procent respondentów nigdy nie korzystało z tego typu usługi.
– Wśród wielu firm funkcjonuje jeszcze pogląd, że rezerwacja przez internet to zbędny gadżet. Z drugiej jednak strony, firmy które jako pierwsze odpowiedzą na zapotrzebowanie konsumentów, mogą odebrać konkurencji tych klientów, dla których liczy się czas i wygoda – zdradza Kamil Rybczyński z Rezervante.pl
Za najważniejsze zalety rezerwacji przez internet ankietowani uznali oszczędność czasu (91%) i możliwość zaplanowania sobie dnia (53%).
–Rzeczywiście korzystając z rezerwacji przez internet, możemy zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Samej rezerwacji możemy dokonać w kilkanaście sekund. Mamy także wgląd w kalendarz na wiele tygodni do przodu i pewne czynności możemy zaplanować z dużym wyprzedzeniem – dodaje Kamil Rybczyński.