Aby pozostać w kontakcie ze swoimi sieciami przyjaciół przez cały dzień, pracownicy przynoszą do pracy własne smartfony z prywatnie wykupioną subskrypcją oraz ulubionymi aplikacjami i usługami w chmurze. Jak wynika z naszych badań, 57% wszystkich użytkowników smartfonów to osoby pracujące, które wykorzystują prywatne urządzenia w celach służbowych (zaledwie 6% ma smartfony finansowane przez pracodawcę). Pracownicy coraz częściej wykorzystują prywatne smartfony do wysyłania
służbowych wiadomości e-mail, planowania podróży, wyszukiwania lokalizacji i wielu innych celów. Takie aplikacje służące do pracy są uruchamiane na urządzeniach należących do pracowników, podłączonych do mobilnych sieci szerokopasmowych.
URZĄDZENIA MOBILNE PODBIJAJĄ MIASTA
Internet staje się naprawdę mobilny. Coraz więcej ludzi chce mieć dostęp do sieci z każdego miejsca i o każdej porze. Pod koniec roku 2012 liczba subskrypcji na smartfony na całym świecie wyniesie 1,1 miliarda, a jak wynika z raportu firmy Ericsson na temat komunikacji mobilnej (Mobility Report), do roku 2018 osiągnie ona 3,3 miliarda. Nie ma już powrotu do „starego”, stacjonarnego Internetu.
W ramach badań, które obecnie prowadzimy, poprosiliśmy mieszkańców 18 wielkich metropolii o określenie poziomu swojego zadowolenia z 30 aspektów życia, takich jak bezpieczeństwo, gospodarka odpadami, jakość edukacji i opieka zdrowotna. W związku z rosnącą popularnością technologii mobilnych, czwarte miejsce na liście czynników decydujących o zadowoleniu z życia w mieście zajmuje pokrycie sieci telefonii komórkowej. Ogólnie jest z niego zadowolonych 67% mieszkańców metropolii (85% w Delhi, 80% w Berlinie i 78% w Nowym Jorku).
Pokrycie sieci telefonii komórkowej jest bardzo ważne, ponieważ obecnie osoby w każdym wieku używają smartfonów i chcą mieć łączność z Internetem przez cały dzień. Aplikacje na smartfony są tworzone głównie z myślą o mobilności, a ich rosnąca popularność zmienia sposób korzystania z Internetu.