Fanów urządzeń mobilnych i nie tylko, poinformowano ostatnio, przy okazji przedświątecznego szaleństwa zakupów, że najchętniej kupowaną wersją tabletu ze stajni Apple – iPada, jest ta, która wspiera 3G. Firma Context ustaliła, że blisko 80% klientów nabywających iPada, zdecydowało się na wersję z 3G, co jednocześnie obrazuje jaką popularnością cieszy się mobilny dostęp do usług internetowych.
Wersje tabletu wyposażone w Wi-Fi, cieszyły się dużo mniejszą popularnością, pozostając daleko w tyle za liderem, w listopadzie 2010 roku. Warto uzupełnić, że najlepiej sprzedająca się wersja, wyposażona 64 GB przestrzeni dla danych, w ciągu ostatniego miesiąca zanotowała 6,5% wzrost sprzedaży na rynku europejskim.
Założyciel firmy Context zauważa, że Apple doskonale znosi konkurencję ze strony tabletu Samsunga – Galaxy Tab. Dodaje przy tym, że urządzenie Apple było pierwszym tego tupu tabletem na rynku, wnoszącym jednocześnie wiele uniwersalnych rozwiązań.
Co ciekawe, w Europie, konsumenci najchętniej wybierają iPada w ofercie takich operatorów jak Orange czy T-Mobile.