Sieć IPFON – jako pierwszy operator VoIP w Polsce – uruchomiła obsługę numeru alarmowego 112, zgodnie wytycznymi Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Każdemu klientowi IPFON przypisano lokalizację jego centrum alarmowego.
Dodatkowo abonenci IPFON mogą samodzielnie zmienić wybór tej lokalizacji, dzięki czemu w każdym momencie mogą dodzwonić się do właściwej jednostki ratunkowej.
„Dzięki wprowadzeniu połączeń na numer 112, nasi klienci mogą czuć się bezpiecznie. Mogą zrezygnować całkowicie z usług tradycyjnych operatorów stacjonarnych i korzystać tylko z VoIP” – mówi Bartłomiej Mikołajczak, przedstawiciel sieci IPFON.
Numer 112 to uniwersalny bezpłatny numer, pod który można dzwonić w razie nagłego wypadku, zagrożenia zdrowia, życia, mienia oraz środowiska naturalnego. Obowiązek wprowadzenia telefonu 112 maja wszystkie kraje należące do Unii Europejskiej.
IPFON to nowoczesna, niezawodna i tania telefonia IP wykorzystująca protokół SIP v.2, do korzystania z której nie jest potrzebny komputer. Sieć IPFON udostępnia usługi bez abonamentu i zbędnych formalności wraz z numerami z 11 polskich stref numeracyjnych. Oferuje także szereg usług dodanych, m.in. billing on-line, fax2email, voice2email, prezentacja numeru CLIP, prezentacja / zastrzeżenie numeru CLIR, transfery połączeń, numery alarmowe, blokada kierunków. Więcej informacji o sieci IPFON jest dostępne na stronie: http://www.ipfon.pl.