Wiele osób, w tym także Polaków, gotowych jest porzucić dotychczasowego operatora na rzecz tych, którzy w ofercie będą mieli iPhone – wynika z przeprowadzonych niedawno badań. Tymczasem oficjalna sprzedaż iPhone w Polsce może rozpocząć się jeszcze w tym roku (DI)
Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych
wytworzył się wokół iPhone, dotarł również do Polski. Jak wynika z
badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym
gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków.
W obecnej chwili na polskim rynku urządzenie można zdobyć kupując np. za pośrednictwem aukcji internetowych. Tymczasem, jak donosi IIBR, oficjalna sprzedaż iPhone w Polsce najprawdopodobniej rozpocznie się pod koniec bieżącego roku.
Według przeprowadzonego badania już dziś na zakup nowego produktu Apple
zdecydowanych jest 4 proc. młodych Polaków, a kolejne 17 proc. rozważa
taką ewentualność. Teoretycznie oznacza to, że sprzedaż telefonu ma
szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy.
Teoretycznie, bowiem śmiałe prognozy wysuwane były również w przypadku
niedawnej premiery produktu w sieci AT&T, jednak w rzeczywistości iPhone sprzedaje się poniżej oczekiwań.
iPhone powodem rezygnacji
Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret
wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone zrezygnowała
z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy
Apple. Jak sytuacja będzie kształtować się w Polsce czas pokaże, jednak
już teraz można wysunąć śmiałą tezę, iż krajowy dystrybutor iPhone
zabierze całkiem spory kawałek tortu pozostałym graczom.
Potwierdzają to wyniki badania IIBR, które wskazują na większość
najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone – aby stać się
posiadaczem urządzenia, bez wahania zmienią dotychczasowego operatora
sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące,
deklaracje te pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z
usług pre-paid, jak również – teoretycznie bardziej lojalnych –
abonentów post-paid.
Badanie IIBR zrealizowane zostało w lipcu 2007 metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat.