piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak będzie wyglądał Facebook 2014?

    Zobacz również

    Serwisy społecznościowe, które od jakiegoś czasu są integralną częścią naszego życia, podlegają ciągłym zmianom. Niektóre z tych zmian ułatwiają nam korzystanie z nich, a inne wręcz przeciwnie. Jakie zmiany czekają użytkowników Facebooka w Nowym Roku? I czy mogą one wpłynąć na wzrost znaczenia innych mediów społecznościowych?
    Twórcy Facebooka przekonują, że wszystkie zmiany, jakie wprowadzają spowodowane są chęcią spełnienia oczekiwań użytkowników.

    - Reklama -

    Jednak dla nikogo nie jest tajemnicą, że celem Facebooka jako firmy jest także generowanie coraz większych przychodów – i to jest właśnie kolejny powód wprowadzania licznych zmian.

    Pierwszą modyfikacją, jakiej już mogą doświadczyć niektórzy właściciele kont prywatnych są reklamy wideo w aktualnościach – z całą pewnością nie jest to zmiana ułatwiająca korzystanie z serwisu, a raczej generator zysków. Taką reklamę będzie można co prawda w prosty sposób ominąć, przewijając dalej posty (co spowoduje automatyczne wyciszenie filmu), jednak już sam fakt dodawania reklam do aktualności jest irytujący i jeśli Facebook pójdzie dalej w tym kierunku, może się okazać, że użytkownicy zaczną preferować zupełnie inny serwis społecznościowy.

    Facebook zapowiada też zmiany w algorytmach kanału newsów – system będzie sam określał, czy dany post jest dla nas istotny, czy nie. Jest to dość kontrowersyjny pomysł – wprowadzenie tej zmiany może bowiem oznaczać, że opublikowany przez nas post nie będzie widoczny dla wszystkich naszych znajomych – a to już sprzeczne jest z ideą Facebooka…

    Twórcy serwisu wyrazili zamiar stworzenia czegoś na kształt gazety on-line, z zawartością dostosowaną do oczekiwań i zainteresowań użytkowników. Nasuwa się jednak pytanie, czy motywacją Facebooka nie jest, by właściciele firmowych kont płacili za dostęp do fanów, którzy już polubili ich fan page? A jeśli tak, to pewne jest, że w nadchodzącym roku administratorzy będą starali się raczej przekierowywać fanów na swoje witryny internetowe, niż skupiać działania wokół Facebooka.

    Kolejną zmianą jest stargetyzowana reklama – twórcy Facebooka mają nadzieję, że dzięki informacjom na temat oczekiwań i zainteresowań użytkowników, uda im się doprowadzić do sytuacji, w której nie będą oni spamować internautów reklamami, którymi nie są oni zainteresowani. Chcą by użytkownicy widzieli tylko reklamy produktów, które mają dla nich znaczenie. Problem jednak w tym, że dla większości z nas Facebook jest miejscem do kontaktu ze znajomymi, a nie medium reklamowym.

    Wbrew pozorom takie zmiany to także nowe możliwości dla biznesu, a odpowiednio wykorzystana stargetyzowana reklama na Facebooku może być kluczowym elementem strategii marki – mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager GRUPY 365 NET. – Jednak ponieważ nie wiadomo jeszcze, jaka będzie reakcja użytkowników kont prywatnych, warto w nadchodzącym roku pozostać aktywnym również na innych portalach społecznościowych oraz monitorować postęp migracji użytkowników pomiędzy serwisami – by w przypadku ewentualnych niekorzystnych zmian nie być uzależnionym od Facebooka – dodaje.

    ŹródłoGRUPA 365NET
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO Find X8 Pro debiutuje w Europie, a wraz z nim ColorOS 15

    OPPO oficjalnie zaprezentowało najnowsze modele z flagowej serii Find – OPPO Find X8 oraz OPPO Find X8 Pro. Model...