piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak klienci indywidualni i przedsiębiorcy korzystają na co dzień z usług telekomunikacyjnych

    Zobacz również

    Prezentujemy wyniki najnowszego badania konsumenckiego, które przeprowadziliśmy w listopadzie 2017 r. Zawiera ono informacje o tym, jak klienci indywidualni i przedsiębiorcy korzystają na co dzień z usług telekomunikacyjnych. Ilu z nas ma telefon komórkowy? Wolimy abonament czy telefon „na kartę”? Do czego najczęściej używamy internetu, ile za niego płacimy i jak zmienia się jego przepustowość?

    - Reklama -

    W tym roku postanowiliśmy rozszerzyć  badanie. Po raz pierwszy zebraliśmy opinie m.in. o usługach Over-The-Top (OTT), rozwiązaniach smart home, smart city oraz autonomicznych samochodach. Jak chętnie korzystalibyśmy z usług telemedycznych i czy powierzylibyśmy swoje bezpieczeństwo autonomicznym samochodom? To tylko niektóre pytania, jakie zadaliśmy respondentom. Zapytaliśmy także o sieci 5G, które będziemy wdrażać w najbliższych latach (z tym pojęciem spotkało się już ponad 20% uczestników naszego badania). Spytaliśmy o to, bo wszystkie te kwestie mają już, albo w niedługim czasie będą miały, istotne znaczenie dla rozwoju gospodarki cyfrowej i rynku telekomunikacyjnego.

    Co wynika z naszego badania?
    Okazuje się m.in., że już 9 na 10 badanych posiada telefon komórkowy, a tylko 10% ma telefon stacjonarny. To że jesteśmy tak bardzo mobilni znajduje też odzwierciedlenie w innych dziedzinach życia – z badania wynika choćby, że co trzeci z nas ma w telefonie zainstalowaną aplikację bankową. Ale jednocześnie tylko 20% z nas korzysta z rozwiązań zwiększających poziom prywatności w sieci.

    Najwyraźniej satysfakcjonuje nas szybkość internetu oferowana przez operatorów – niemal 70% z chwali się łączem o prędkości wystarczającej do swobodnego korzystania ze wszystkich usług dostępnych w internecie. Co więcej – już ponad 10% z nas korzysta – najczęściej w domu – z rozwiązań M2M, czyli tego, co oferuje internet rzeczy. Kolejną pozytywną informacją jest to, że deklarowana przepustowość internetu stacjonarnego wzrosła w ciągu roku z 55 do 83 Mb/s, a mobilnego z 48 do 75 Mb/s. Jednocześnie otrzymujemy coraz lepsze parametry łącza za podobną cenę.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...