piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak rynek Call Center przywita rok 2012?

    Zobacz również

    Outsourcing, ergonomia pracy, Unified Communications to spodziewane kierunki rozwoju polskiego rynku Call Center w nadchodzącym 2012 roku – prognozuje Jabra, producent zestawów słuchawkowych. Z prognoz marki Jabra, producenta innowacyjnych zestawów słuchawkowych wynika, że Polski rynek call center w 2011 upłynął pod znakiem outsourcingu. Ten trend utrzyma się również w najbliższym czasie, a Polska nadal będzie pretendować do tytułu lidera usług outsourcingowych.

    - Reklama -

    Zdaniem Tomasza Millera, Product Managera, Jabra, Veracomp, przyczyn rosnącego zainteresowania outsourcingiem call center w 2012 można upatrywać w zmianach globalnej koniunktury gospodarczej.

    -Kryzys i spowolnienie gospodarcze to bardzo dobry czas dla outsourcerów. Nie ma zatem wątpliwości, że zlecanie usług na zewnątrz, zwłaszcza w przypadku tych wymagających rozbudowanej infrastruktury, jest zdecydowanie tańsze – twierdzi Tomasz Miller.

    Firmy szukając sposobu na redukcję kosztów będą sięgać po rozwiązania atrakcyjne kosztowo, które dodatkowo gwarantują wysoką jakość wykonywanych usług. Według ostatnich badań

    Call One, z outsourcingu call center korzysta już 21 proc. polskich przedsiębiorstw, a w ciągu najbliższych dwóch lat ta liczba może wzrosnąć o kolejne 16 proc. Rośnie również znaczenie Polski jako „serca outsourcingowego” Europy.

    Polska to kraj atrakcyjny dla potencjalnych inwestorów. Za zewnętrznym zleceniem usług call center polskim konsultantom przemawia pozytywna opinia o jakości i efektach ich pracy oraz dobra, centralna lokalizacja kraju – wyjaśnia Natasa Peric, Marketing Manager Jabra na Środkowo – Wschodnią Europę.

    Według prognoz marki Jabra, rok 2012 przyniesie zmiany także w obszarze wewnętrznej organizacji centrów kontaktowych. Wraz z globalnym trendem wzrostu znaczenia troski o pracownika w kontekście budowania reputacji pracodawcy, przedsiębiorstwa będą stawiać na rozwiązania, które pozwolą na zapewnienie lepszych warunków pracy.

    Głównym narzędziem pracy konsultanta call center jest telefon. Często zdarza się, że jednocześnie rozmawia z klientem trzymając w jednej ręce słuchawkę, drugą trzyma na klawiaturze komputera i dodatkowo powinien jeszcze robić notatki. Taki systemem pracy sprzyja chorobom związanym z krążeniem i wadami postawy. Inwestując w zestawy słuchawkowe pracodawca wyraża swoje zainteresowane podnoszeniem standardów pracy, przez co przyczynia się do lepszego samopoczucia pracowników, a w konsekwencji wzrostu ich efektywności – wyjaśnia Peric.

    Przywiązywanie większej wagi do warunków pracy to także konsekwencja przeobrażeń na rynku zatrudnienia. Z ostatnich raportów firmy badawczej Deloitte wynika, że wkrótce niż demograficzny i brak specjalistów sprawi, że to potencjalni pracownicy będą wybierać spośród pracodawców. Wówczas dodatkowe, pozafinansowe czynniki motywacyjne nabiorą większego znaczenia.

    Drugim kierunkiem rozwoju związanym z funkcjonowaniem call center jest praca w modelu Unified Communications. Polskie firmy wciąż nie wykorzystują potencjału płynącego z wprowadzania rozwiązań z obszaru UC.

    Raport Kantarmedia pokazuje, że jedynie 5 proc. przedsiębiorstw z rynku call center posiada pełną wiedzę na temat Unified Communications. Natomiast 64 proc. przyznaje, że nigdy nie słyszało o takich rozwiązaniach.

    -Możliwość wysyłania maili, sms-ów, faksów czy prowadzenia rozmów z użyciem jednego interfejsu, zdecydowanie usprawnia procesy komunikacyjne firmy – mówi Tomasz Miller, Product Manager, Jabra, Veracomp. – Obniżenie kosztów oraz podniesienie efektywności pracy to jedne z tych elementów, które sprawią, że UC ma szansę powtórzyć w Polsce sukces outsourcingu w branży call & contact center.

    ŹródłoJabra
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...