Ile razy zapowiadano już koniec Facebooka? Jego popularność miała prysnąć jak bańka mydlana, przeminąć jak każda moda. Jakiś czas temu naukowcy z Uniwersytetu w Princeton zapowiedzieli nawet, że zgodnie z ich obliczeniami do roku 2017 portal straci 80% użytkowników. Tymczasem Facebook ma się dobrze, bardzo dobrze. Serwis opublikował właśnie swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku.
Styczeń, luty i marzec przyniosły portalowi przychód w wysokości 2,5 miliarda dolarów. Porównując go do tego, który Facebook osiągnął w analogicznym okresie rok wcześniej to sukces. Serwis odnotował bowiem wzrost o 72 %.
– Oczywiście głównym źródłem przypływów finansowych są dla Facebooka reklamy, resztę przynoszą zaś rozmaite opłaty. Przychód z reklam stanowi ponad 90% ogółu, czyli 2,265 miliarda dolarów. Dla porównania, w pierwszym kwartale roku 2012 wynosił on „tylko” 872 miliony dolarów, a rok później 1,245 miliarda. W skali roku, Facebook zwiększył zatem przychody z reklam o 82 %. W ujęciu dwuletnim zaś ponad dwa i pół razy. Znaczącą rolę odgrywają dla Facebooka urządzenia mobilne. Reklamy wyświetlane na nich przyniosły prawie 60 % wszystkich przychodów w tym zakresie. Trendy rynkowe doskonale dostrzec można właśnie na Facebooku. Są wśród nich wzrost popularności i wydatków na reklamę mobilną, a także stanowiące już standard wykorzystanie w celach reklamowych portali społecznościowych. Dziś każda licząca się forma musi być na Facebooku. To bardzo istotne narzędzie komunikacji z klientami – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.
Większy, niż w poprzednich okresach, był też zysk netto osiągnięty przez Facebooka. Wyniósł on 642 miliony dolarów, podczas gdy rok wcześniej 219 milionów, a w kwartale poprzedzającym badany 523 miliony.
Nieustannie rośnie też liczba aktywnych użytkowników portalu. W trzecim kwartale Facebook ocenił ją na 1,276 miliarda osób, z czego 30,5% stanowią użytkownicy z Azji, a ponad 22% ci pochodzący z Europy. Warto także wspomnieć, że rok temu aktywnych użytkowników portalu było o około 166 milionów mniej. Codziennie odwiedza Facebooka 802 miliony osób. Wzrosła znacząco też liczba tych, którzy korzystają z mobilnej wersji portalu. Aż 341 milionów osób wchodzi na Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych.