Większość aplikacji mobilnych jest nadal wykorzystywana po trzech miesiącach od zainstalowania tylko przez jednego na dwustu użytkowników. Najczęściej przestają być one w użytku już w pierwszych dniach po instalacji. Jak zatem stworzyć aplikację, która odniesie sukces? Częstym błędem popełnianym przez producentów jest organizowanie wielkich akcji marketingowych w momencie wypuszczenia na rynek pierwszej wersji produktu dostępnej dla użytkowników.
– Najpierw musimy określić problem, który chcemy rozwiązać dzięki aplikacji, czy potrzebę, na którą ma ona odpowiadać. Jeśli nie spełnimy tego warunku, nie mamy szans sprawić innymi działaniami, żeby nasza aplikacja była używana – mówi serwisowi infoWire.pl Miłosz Wójcik, dyrektor zarządzający w firmie Appchance.
Gwarancji, że aplikacja sprawdzi się od razu, nie ma i działania promocyjne wcale nie muszą jej pomóc, a pieniądze z budżetu zostaną wtedy stracone. Lepiej więc zachować je na później.
– Na razie wypuśćmy aplikację po cichu. Niech pobierze ją kilkaset osób. Wtedy sprawdźmy, co wpłynęło na to, że niektóre z nich rzeczywiście jej używały, poszukajmy wspólnego mianownika. Następnie przeprojektujmy odpowiednio aplikację, poczekajmy na większą liczbę pobrań i dopiero jeśli okaże się, że użytkownicy korzystają z naszego produktu, rozpocznijmy działania marketingowe – radzi ekspert.