Jeśli firmy chcą się liczyć na rynku muszą być obecne w internecie, nawet jeśli funkcjonują w branży tradycyjnej, np. w transporcie. Firmy przewozowe są obecne w sieci na różne sposoby. Aż 73 proc. z nich ma własną stronę internetową – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Busradar.pl, wyszukiwarki i porównywarki ofert przejazdów autobusowych. Mimo że prawie trzy czwarte badanych wskazuje, że ich firma jest obecna w sieci – a prawie połowa ma konto firmowe na Facebooku – to zaledwie 11
proc. prowadzi sprzedaż biletów w internecie.
– Bardzo niewielu przewoźników decyduje się na sprzedaż online w czasach, gdy prawie każdy wykorzystuje internet do wyszukiwania potrzebnych dla niego informacji, produktów czy usług. W Polsce aż połowa osób to e-konsumenci, przyzwyczajeni do robienia zakupów online. Zakup e-biletu nie jest już przecież szczególną nowinką. Wprowadzenie możliwości zakupu biletów przez internet dałoby wiele korzyści samym przewoźnikom – chociażby w postaci informacji, ilu pasażerów będzie obecnych na pokładzie, a dla klientów to po prostu wygoda, której oczekują – komentuje Martin Rammensee z Busradar.pl.
Aż 73proc.badanych firm posiada własną stronę internetową. Prawie co trzeci respondent współpracuje z internetowymi wyszukiwarkami przejazdów, takimi jak busradar.pl czy e-podróżnik. 44 proc. wykorzystuje reklamy Google, 15proc. posiada profil na platformach społecznościowych. Tylko w 14proc. przebadanych firm nie jest obecnych w sieci.