Rusza pierwsze w Polsce badanie firm dotyczące zarządzania reputacją. Projekt prowadzony przez agencję OBTK swoim patronatem objęły PKPP Lewiatan i Uniwersytet Warszawski. Wezmą w nim udział dyrektorzy komunikacji i marketingu firm z 10 sektorów gospodarki.Badanie obejmie firmy m. in. z sektora finansów, energetyki, FMCG, transportu, czy farmacji. Zaproszeni do udziału dyrektorzy komunikacji odpowiedzą na pytania dotyczące działań związanych z budowaniem reputacji w
kontekście poszczególnych kanałów komunikacji, najlepszych praktyk, ale również wyzwań związanych z zarządzaniem reputacją. Odpowiedzi posłużą do przygotowania raportu, którego celem będzie pokazanie, jaka jest przyszłość reputacji korporacyjnej i jak dobrze nią zarządzać w erze digital.
Reputacja ma kluczowe znaczenie
Reputacja korporacyjna ma kluczowe znaczenie dla powodzenia firmy – osiąganych wyników, lojalności klientów, zaangażowania pracowników czy odporności firmy w sytuacjach kryzysowych.
– Zarządzanie reputacją nabiera dziś jeszcze większego znaczenia niż zaledwie kilka lat temu. Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze zmienili się odbiorcy komunikacji – klienci, pracownicy, otoczenie biznesowe. Dziś oczekiwanie autentyczności, przejrzystości działania, tworzenia dodatkowej wartości jest znacznie większe. Do tego firmy prowadzą komunikację w wielu bardzo różnych kanałach, co w połączeniu z szybkością i liczbą przekazywanych informacji tworzy wiele nowych wyzwań. Chcemy o te wyzwania oraz najlepsze praktyki w zarządzaniu reputacją zapytać dyrektorów komunikacji w firmach działających w Polsce – mówi Katarzyna Reck, liderka praktyki komunikacja korporacyjna w On Board Think Kong.
Do udziału w badaniu zostali zaproszeni dyrektorzy komunikacji i marketingu odpowiedzialni za obszar komunikacji korporacyjnej. Projekt realizowany przy wsparciu merytorycznym Konfederacji Pracodawców Lewiatan oraz Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW ma pokazać, jakie wyzwania stoją przed firmami w kontekście budowania własnej reputacji, które kanały komunikacji są najbardziej efektywne i co odegra kluczową rolę w zarządzaniu reputacją korporacyjną w najbliższych latach.
– Żyjemy w czasach, gdzie następuje pewna zmiana jakościowa postrzegania biznesu, który musi uwzględnić w swojej komunikacji nową generację użytkowników. W świecie podłączonym do mediów społecznościowych firmy muszą być transparentne i otwarte na dialog, bo o wizerunkowy kryzys łatwiej niż kiedykolwiek. A posiadanie dobrej opinii po prostu się opłaca – mówi Kuba Giedrojć, dyrektora departamentu komunikacji Konfederacji Lewiatan.
– Z dzisiejszej perspektywy kwestia dostrzegania i dbania o reputację staje się coraz ważniejsza. Szczególnie właśnie w czasach zmediatyzowanej rzeczywistości, gdzie jednym tweetem można obalić rząd lub wprowadzić chaos na rynku. To bardzo ciekawe zagadnienie, które zyskuje dziś bardzo na znaczeniu – mówi dr Łukasz Przybysz z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.