Ruszyła nowa kampania społeczna „Jesteś tylko głosem” mająca na celu uświadomienie ludziom trudności, z jakimi mierzą się pracownicy call center. Przygotowano poruszający spot, który ukazuje realia pracy w branży, ze szczególnym uwzględnieniem problemu dyskryminacji kobiet. Za kampanię odpowiada firma Discidius – pionier w dziedzinie optymalizacji pracy w call center.
– Tworząc kampanię, chcieliśmy odejść od stereotypów i pokazać prawdziwe oblicze pracy w call center – mówi Erich Sikora, CEO firmy tworzącej aplikację Discidius. – Zdajemy sobie sprawę, że wielu ludzi ma negatywne skojarzenia z telefonicznymi sprzedawcami, którzy często bywają natrętni. Jednak call center to nie tylko sprzedaż. To również działy supportu, infolinie instytucji publicznych, banków, firm telekomunikacyjnych i wiele innych. Pracownicy tych działów codziennie pomagają nam w rozwiązywaniu problemów i udzielają ważnych informacji.
Punktem centralnym kampanii jest spot, który ukazuje trudne sytuacje, z jakimi spotyka się pracowniczka call center, takie jak hejt, agresja słowna i dyskryminacja. Szczególnie mocno wybrzmiewa w nim problem dyskryminacji kobiet, które często są oceniane przez pryzmat płci, a nie kompetencji.
– Chcemy, aby nasza kampania skłoniła ludzi do refleksji nad tym, jak traktują pracowników call center – dodaje Daria Anioł, z agencji KAVA, wspierającej Spółkę w realizacji kampanii społecznej. – Pamiętajmy, że po drugiej stronie słuchawki zawsze jest człowiek, który zasługuje na szacunek, niezależnie od płci.
Pomysłodawcy mają nadzieję, że kampania przyczyni się do zmiany społecznego postrzegania pracowników call center i zwiększenia świadomości na temat dyskryminacji w miejscu pracy.