Z „komórek” korzysta obecnie 1,5 mld osób, jednak kolejnych 3,5 mld mieszka na terenie objętym zasięgiem sieci telefonii komórkowej. Analitycy Forrester Research doradzają producentom i operatorom, jak pozyskać część tej grupy dla rynku telekomunikacyjnego.
Choć telefon komórkowy posiada dziś statystycznie co czwarty mieszkaniec Ziemi, według Forrester Research istnieje realna szansa, by w niedługim czasie liczba użytkowników „komórek” uległa podwojeniu. Aby tak się stało, producenci telefonów i operatorzy sieci komórkowych muszą spełnić kilka warunków. Jak nietrudno się domyślić, kluczem do sukcesu ma być pozyskanie klientów w krajach rozwijających się.
Podstawowym warunkiem dotarcia do nowych rynków jest obniżka cen telefonów i zapewnienie tańszych usług. Producenci powinni rozszerzyć ofertę tanich modeli, zapewniających wprawdzie niższe marże niż w wypadku zaawansowanych aparatów, ale wysoki wolumen sprzedaży powinien to zrekompensować. Z kolei operatorzy muszą stworzyć możliwie najtańszą ofertę, „ogołoconą” z wszelkich ponadstandardowych usług. Niezbędne będzie jednak wsparcie ze strony rządów, które powinny zmniejszyć obciążenia podatkowe dla operatorów.
źródło: 4press