piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jaki będzie profil shoppera w 2017 roku?

    Zobacz również

    Pomimo wzrostu popularności rynku e-commerce wielu z nas nie wyobraża sobie innych zakupów niż tych dokonywanych w stacjonarnych sklepach. Powód? Produkty można dotknąć, zobaczyć, porównać między sobą. Ale co zrobić, by zachęcić do ich kupna? To właśnie zadanie dla shopper & trade marketera. W Stanach Zjednoczonych inwestycje przeznaczone na ten cel rosną co roku o ok. 21% (np. firma Procter&Gamble wydaje na shopper marketing ponad 500 mln USD rocznie!).

    - Reklama -

    W Polsce jest to obszar wciąż niedoceniany i niedofinansowany, dlatego odnotowuje się coraz większą potrzebę podejmowania wymiany doświadczeń w tej kwestii, m.in. inspirujące prelekcje na ten temat zostaną przedstawione podczas Shopper & Trade Sales Marketing Summit 2017, która odbędzie się 9 lutego 2017 r. w Hotelu Intercontinetal w Warszawie. Będzie to również doskonała okazja do networkingu.

    Nowe zachowania konsumentów
    Zadania shopper & trade marketerów ciągle zmieniają się wraz ze zmianą stylu życia i preferencji konsumentów, m.in. z digitalizacją życia, późnym zakładaniem rodziny, nowym modelem prowadzenia gospodarstwa domowego (coraz częściej jednoosobowego), a także wydłużającym się czasem pracy, wzrostem zarobków czy starzejącym się społeczeństwem. Nie bez znaczenia jest też rola kobiet – 88% decyzji zakupowych w punkcie sprzedaży podejmują właśnie one.

    Również rośnie znaczenie dzieci, tzw. pokolenia jednorożców, zwłaszcza jedynaków lub pochodzących z tzw. patchworkowych rodzin, gdzie rodzice zazwyczaj nie mają czasu dla swoich dzieci i rekompensują im to kupowaniem prezentów. Jak więc nadążyć za tym, co dzieje się i zmienia na naszych oczach?

    Profil shoppera 2017 – jaki będzie?
    Głównym zadaniem, przed którym stoi cały obszar retail, jest nieustanna aktualizacja profilu shoppera różnych segmentów rynku. Aby uzyskać całkowity jego obraz, należy odpowiedzieć na kilka pytań (zasada 5xW):

    1. Kto kupuje? (Who?)

    2. Gdzie kupuje? (Where?)

    3. Kiedy dokonuje zakupów? (When?)

    4. Czego szuka w sklepie? (What?) + Co jeszcze mogłoby go zainteresować? (What else?)

    5. Jaki jest sposób podejmowania decyzji zakupowych? (Which way?)

    Oprócz tego obserwuje się: emocje, wartość koszyków, czas trwania zakupów, zainteresowania, a także ścieżki konsumentów.

    Dzięki temu możliwe staje się odczytanie i interpretacja zachowań klienta w procesie zakupu danego produktu, co jest kluczem do sukcesu w personalizowaniu przekazu, który do niego trafia. Czy wiesz, że 70% decyzji co do wyboru danej marki dokonywanych jest w punkcie, a aż 68% decyzji zakupowych nie jest zaplanowana z góry, tylko odbywa się spontanicznie?

    Milenialsi – czym jeszcze można ich zaskoczyć?
    Specyficzną grupą są także tzw. milenialsi, czyli grupa młodych osób znających internet “od zawsze”. Kim są i jakie podejmują decyzje zakupowe? Jak odczytać ich potrzeby i dostosować się do ich stylu życia? Badania pokazują, że:

    •  48% z nich kupuje produkty polecone przez znajomych,
    •  29% z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkt kultowy,
    •  28% z nich dzieli się informacjami o produkcie w zamian za zniżkę.
    ŹródłonetPR
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...